Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

dakdragers en dakkoffer Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik vroeg me af Mieske007, of je al iets gevonden hebt? Ik heb namelijk precies dezelfde vraag als jij en ben dus wel nieuwsgierig.

Binnenkort moeten wij voor de oliebeurt en ik wilde bij de dealer dan informeren naar de Kia dakdragers.

Ik meende ergens hier op het forum gelezen te hebben (maar kan het zo snel niet terugvinden) dat andere merken er nogal moeilijk op gaan? Weet niet of dat waar is?

En verder ben ik natuurlijk ook op zoek naar een dakkoffer, wie heeft er tips? Kan ik zomaar 'elke' dakkoffer kopen of moet ik ergens op letten? Het moet allemaal wel passen natuurlijk en

ik heb geen enkele ervaring hiermee. Dus adviezen zijn welkom.

Edit: heb dat topic over andere merken dakdragers teruggevonden:

http://www.kiaclub.nl/topic/9721-dakdrager-kia-rio/

Geplaatst
Geplaatst

Hou bij aanschaf van een dakkoffer rekening met de vaste afstand van de dakdragers.

Deze moet matchen met de (min/max) bevestigingspunten/haken van de dakkoffer.

Verder moet hij niet té lang zijn, waardoor deze te ver oversteekt over de voorruit of

waardoor je de achterklep niet meer open krijgt.

Dus niet zo.... 196428_10150122156333996_6669194_n_zps76

Tegenwoordig heb je dakkoffers die ook aan de onderkant  gestroomlijnd zijn, omdat de

bevestigingspunten verdiept zijn gemaakt. Hierdoor heeft de wind minder vat op de dakdragers.

Er zijn bij de wat duurdere merken (bijv. Thule) passende tassensets beschikbaar voor in de

dakkoffer. Daarnaast heb je nog centrale vergrendeling en dakkoffers die aan beide kanten

(dualside) zijn te openen.

Oh ja, op de Venga heb ik originele alu dakdragers i.v.m. het panoramadak en schaf de Thule

Pacific 200 DS (dualside) aan (zie foto's). Deze heeft een inhoud van 410 liter effectief.

De afgebeeld Thule tassenset heb ik al.

Suc6 ermee!

Pacific_200_Antra_2_zpsed9a1746.jpg

ThulePacific200DS2_zps84bd31bf.jpg

ThuleGoPack8006_zpsc0007ddc.jpg

thule-8006-go-pack_1_enl_zps2febd7d5.jpg

Geplaatst

Thanks!

Ik denk dat wij voor de Thule Ocean (of Pacific) 100 gaan.

Volgens mij is dat een mooi afmeting dakkoffer (139x90x39) om op de Rio te passen.

En hij is best wel aanwezig op marktplaats, dus hoeft ook niet al te veel te kosten :-)

Geplaatst

Goede keus, maat is prima, maar ik heb iets meer space nodig met 4 man.

Alvast veel plezier met uitzoeken.

Geplaatst

Volgens mij is dat een mooi afmeting dakkoffer (139x90x39) om op de Rio te passen.

Daar past mijn schoonmoeder echt niet in, moet ik haar alsnog in de auto vervoeren.  :mad:

Geplaatst

Daar past mijn schoonmoeder echt niet in, moet ik haar alsnog in de auto vervoeren.  :mad:

Heb jij geen trekhaak dan !  :wink:  :-)

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

je moet je schoonmoeder ook demonteren zodat ze in meerdere tassen past, is het nou echt zo moeilijk ? :P

ik weet niet wat voor schoonmoeder jij heb maar bij mij past de romp niet in een tas whahahaha 

• Like 1
Geplaatst

ik heb geen schoonmoeder meer want ik kwam er na 24 jaar huwelijk achter dat haar dochter ook steeds behaarder ging worden en soms als een bloeddorstige grizly beer naar me zat te staren. dus ik dacht wegwezzuh :P

• Like 3
Geplaatst

Zojuist ook dit topic doorgelezen:

Ik vraag me af hoe zit zo'n dakkoffer nu vast aan de dakdragers en wat zijn de ervaringen met de dagdragers van kia en een ander merk?

Zijn ze allemaal makkelijk te monteren?

Ik heb geen idee hoe zoiets in zijn werk gaat.

Geplaatst

Zojuist ook dit topic doorgelezen:

Ik vraag me af hoe zit zo'n dakkoffer nu vast aan de dakdragers en wat zijn de ervaringen met de dagdragers van kia en een ander merk?

Zijn ze allemaal makkelijk te monteren?

Dennis_N-V

Kijk eens op b.v. deze site, alle informatie die je zoekt.

Suc6

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Zo, die is ook door Specialmade van het forum gebonjourd.....toedeledoki! :D

Geplaatst

Zo, die is ook door Specialmade van het forum gebonjourd.....toedeledoki! :D

Wat zijn we weer aardig en behulpzaam.

blijkbaar wordt reclame maken voor een andere website op prijs gesteld.

Geplaatst

Volgens mij was dit bedoeld als grap! Hij stuurde jou voor info naar een internetadres buiten het forum, daar reageerde ik op. Ik wil jou toch niet weghebben? Waarom zou ik?

Geplaatst

Wat zijn we weer aardig en behulpzaam.

blijkbaar wordt reclame maken voor een andere website op prijs gesteld.

Je vroeg om deze informatie:

-Ik vraag me af hoe zit zo'n dakkoffer nu vast aan de dakdragers en wat zijn de ervaringen met de dagdragers van kia en een ander merk?

-Zijn ze allemaal makkelijk te monteren?

Op de door mij opgegeven site (weliswaar buiten het forum) staat alle informatie waar je om vroeg.

In de linker kolom staan zowel huur als koop, diverse merken, bevestiging, één of twee-zijdig te openen etc.etc.

Lijkt mij toch een goed startpunt om je wat in te lezen in de (on)mogelijkheden.

En nee, ik heb geen aandelen in dit bedrijf ! :-)

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Je vroeg om deze informatie:

-Ik vraag me af hoe zit zo'n dakkoffer nu vast aan de dakdragers en wat zijn de ervaringen met de dagdragers van kia en een ander merk?

-Zijn ze allemaal makkelijk te monteren?

Op de door mij opgegeven site (weliswaar buiten het forum) staat alle informatie waar je om vroeg.

In de linker kolom staan zowel huur als koop, diverse merken, bevestiging, één of twee-zijdig te openen etc.etc.

Lijkt mij toch een goed startpunt om je wat in te lezen in de (on)mogelijkheden.

En nee, ik heb geen aandelen in dit bedrijf ! :-)

Grtz.

Specialmade

Nou de ervaringen m.b.t dakdragers van Kia en andere merken zijn niet genoemd op de website.

Er is genoemd op die website welke merken er te koop zijn en wat de mogelijkheden zijn, echter over de bevestiging op de auto is niets genoemd.

Dus alle informatie is niet genoemd.

Echter ik ben er ondertussen achter dat de Thule pacific makkelijk te bevestigen is op elke dakdrager én ook nog aerodynamisch is.

Wat ook een + punt is dat deze dakkoffer aan beide kanten te openen is.

Daarnaast dat er vanuit Thule diverse kits zijn voor elk merk en type om de dakdrager te monteren en dat hiervoor ook sloten voor verkrijgbaar zijn.

Dit heb van de kia dakdragers nog niet kunnen achterhalen.

iemand enig idee?

Geplaatst

@Denis_N-V,

Waarschijnlijk heb je mijn verwijzing naar deze site niet begrepen. Hier staan alle mogelijkheden op onder het kopje "Verkoop"

staan alle dakkoffers, dakdragers, hulpstukken etc. etc.  Had je verwacht dat ik een passend advies had voor een Kia Rio,

Superpack, bright silver 1.2 van 2011 met trekhaak met 15 inch lichtmetaal ?   :-)  :-)

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

@Denis_N-V,

Waarschijnlijk heb je mijn verwijzing naar deze site niet begrepen. Hier staan alle mogelijkheden op onder het kopje "Verkoop"

staan alle dakkoffers, dakdragers, hulpstukken etc. etc.  Had je verwacht dat ik een passend advies had voor een Kia Rio,

Superpack, bright silver 1.2 van 2011 met trekhaak met 15 inch lichtmetaal ?   :-)   :-)

Grtz.

Specialmade

Natuurlijk verwacht ik dat, vooral in het topic óver de Kia Rio.  :-D

Geplaatst

Ik heb originele alu Kia dakdragers voor de Venga en die bevallen mij prima. Ik vermoed dat de dakdragers door Thule worden geproduceerd. 

De Thule Pacific 200 DS dakkoffer heb ik in bestelling staan en vervangt mijn Thule opvouwbare dakkoffer. Nu nog een Thule fietsdrager.....

IMG_0433_zpse69c2512.jpg

IMG_0434_zps23bd84af.jpg

IMG_0437_zps7bfee3d5.jpg

• Like 3
Geplaatst

Ziet er goed uit!!

Misschien huur ik de pacific 200 wel eerst om uit te proberen.

Ik heb hier in de buurt een adres gevonden waar dat € 20 euro per week kost(excl. Borg)

Zitten er ook sloten op de dakdragers?

• Like 1
Geplaatst

Nee, geen sloten, wel met een kunststof sleutel waarmee de kapjes waaronder de inbusschroeven zitten, worden gedicht. De dakdragers klemmen al tussen de deuren en als die op slot zitten, kan niemand ze er vanaf halen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...