Jump to content

dakdrager kia rio

rightone

Recommended Posts

Wij willen voor onze nieuwe kia rio straks dakdragers kopen nu weten we dat we deze origineel bij de dealer kunnen krijgen maar zijn er ook universele dakdragers en zo ja waar moet je dan opletten?

Op marktplaats staan tot nu toe alleen maar dakdragers van kia rio's tot 2005 ook bij heel veel webshops....wie kent er toevallig een webshop waar je universele dakdragers kan bestellen???

Grtx,

marco

• 2 weeks later...

In het Sportage forum was een post gemaakt over een aanbieding bij de Aldi:

http://www.kiaclub.n...er-bij-de-aldi/

Ik weet niet of ze er nog zijn maar misschien heb je geluk.

Dakdragers van de Aldi zijn niet geschikt voor een Rio.

Zie beschrijving: Dakdrager voor gebruik met dakrail.

Passen wel op de SP3.

Grtz.

Specialmade

Oke, er loopt nu wel een actie bij KIA zodat je 11% korting krijgt op de dakdragers.

Maar dan blijft het nog steeds aan de dure kant.

Oke, er loopt nu wel een actie bij KIA zodat je 11% korting krijgt op de dakdragers.

Maar dan blijft het nog steeds aan de dure kant.

Hoe weet je dat er 11% korting is als ik op de site van Kia kijk staat dat de dakdragers te koop zijn voor €209,- is dat al inclusief de 11%, verder heb ik nog geen info kunnen vinden namelijk...

• 2 months later...

@rightone: Als iets gevonden? Welke zijn het geworden?

Ik had een paar besteld bij Winparts maar passen niet...

Gr. Pieter

Update: teruggestuurd en netjes geld terug gekregen, inclusief verzendkosten ! Dat is toch wel zeer netjes van Winparts!

Ik heb het deze vakantie gered met een universeel hondenrek. Hoedenplank eruit,hondenrek erin (bevestiging a/d hoofdsteunen) en ik moet zeggen dat ik me er nog over verbaasde hoeveel je dan mee kunt nemen. Koste 59 euro bij de halfords.

Heb dakdragers besteld bij Rameder.nl specifiek voor de Kia Rio 5-deurs. Merk 'Tema' prijs voor de aluminium uitvoering: 85,- euri !

Ik verwacht ze elk moment. Volgens track en trace zijn ze de grens over. (Rameder is een Duitse toko)

Vandaag de Tema dakdragers binnengekregen van Rameder.nl. Duurde 10 dagen ipv 3 maar allé, ze zijn er.

Morgen ff op maat maken, er moet een stukje van de profielen af. De montage-kit voor Kia Rio lijkt wel de juiste te zijn deze keer.

Minpunt: er zitten geen sloten bij. Die stonden wél op de afbeelding op de site en ik kon ze niet als losse optie mee bestellen dus ging er vanuit dat ze er bij zaten...

Dus, daar ook nog maar weer achteraan.

Update

Nog een minpunt; Ze kunnen op de Rio maar ze passen slecht, de hoek van de klem-beugel is niet goed genoeg. Hele tijd mee bezig geweest en besloten ze niet te monteren. Vervolgens ze maar passend gemaakt voor de Picanto van mijn vriendin en dat zit een stuk beter. Deze vakantie gaan we ons wel redden maar dit was natuurlijk niet de bedoeling toen ik ze bestelde voor mijn Rio.

Tip voor iemand die dit leest: bestel ze maar gewoon bij de Kia dealer...