Jump to content

distributie riem vervangen

Roelof Aaltinus

Recommended Posts

Hallo Roelof,

Doorgaans als de distributieriem is vervangen, zit er een sticker op het chassis van de auto, onder de motorkap. Bij mij is die een stuk onder de voorruit geplaatst. Deze sticker laat zien bij welke km stand en op welke datum de riem is vervangen.

Het vervangen van de distributieriem voor de Rio kost je ongeveer 330 euro. Mijn riem is korte tijd geleden vervangen.

Wellicht als tip: Registreer je Rio gratis op MijnKia :: The Power to Surprise en je hebt gratis toegang tot de actuele onderhoudstarieven, brochures en online handleiding van je auto.

Groeten,

Peter

Distributieriem wordt doorgaans op 75.000 vervangen. Die van jou is op 150.000 weer "aan de beurt"

Tenzij hij niet goed is onderhouden en de distributieriem dus niet is vervangen. Bij distributieriemen is het nooit verstandig om te gokken, altijd zeker weten!

Dus als er geen sticker op zit en de onderhoudsdealer van de vorige eigenaar kan niet nakijken of het gedaan is altijd laten vervangen.

Distributieriem wordt doorgaans op 75.000 vervangen. Die van jou is op 150.000 weer "aan de beurt"

Of natuurlijk eerder als de riem aan de leeftijd is !!!

Bij de genoemde leeftijd en km-stand had hij zeker al vervangen moeten zijn.

Als dit niet zeker is zeker gelijk laten doen, kost wat, maar scheelt een hoop geld als het fout gaat.

Dave

Of natuurlijk eerder als de riem aan de leeftijd is !!!

Uiteraard vanzelfsprekend.

Wat me overigens handig lijkt voor deze website is een verzameling van alle onderhoudsschema's etc van elk Kia model, met uiteraard de aangepaste kilometrages et cetera.