Jump to content

Kia Picanto (Morning) en Rio in China.

Arie D

Recommended Posts

Ja, ik moet het toch even kwijt, dit jaar twee maal in China geweest, in totaal 10 weken in verschillende steden aan de oostkust.

In al die tijd heb ik in totaal een oud type Rio gezien en geen enkele Picanto.

In enkele steden, waar Amsterdam bij in het niet valt, alleen grotere Kia`s gezien.

In de stad Xiamen rijden veel taxibedrijven met grotere Kia`s veelal op LPG of CNG (Aardgas)

Opmerkelijk is wel dat beide brandstoffen niet gearomatiseerd zijn, je ruikt echt niet dat er op gas wordt gereden, ergo een gaslek is ook niet makkelijk vroegtijdig op te merken.

Opmerkelijk is hier ook dat kleinere auto`s  alleen maar oude wagens zijn, zie je toch een klein type auto dan is het een Mini Cooper of een Mini Mercedes etc van wel heel recente bouwjaren.

Op internet bij Alibaba.com zijn wel Kia onderdelen van vroeger en nu te vinden tegen spotprijzen !

Recentelijk ben ik te weten gekomen dat je vanuit China en de rest van de wereld in je bagage tot 460  € aan goederen terug mag meenemen zonder dat er invoerrechten op geheven worden.

Opvallende kleine auto !

post-8367-0-62058300-1384442392_thumb.jpg