Gerben H Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 Even een vraagje aan de audofanatics hier op het forum: Voor in de Rio wilde ik zoals vele andere de audio "upgraden". Nu heb ik mijn ogen laten vallen op: 1x Pioneer TS-WX110A (Actieve Subwoofer) - 145 euro bij redcoon 2x Pioneer TS-G1723i - 49,99 euro p/s bij redcoon 2x Speaker adapters - 11,95 euro p/s bij Pim Tensen Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden zoals demping.en welke demping kan ik dan het beste gebruiken? Heb al een offferte liggen qua inbouw als alles past voor 250 euro. Nog tips waar ik op moet letten? alvast bedankt!! Groetjes Gerben Quote
rive Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 Hier kan je alles over audio vinden, o.a demping wordt vermeld. Je kan uit de standaard radio best veel halen aan kwaliteit, echter adviseer ik je dan wel een versterker aan te schaffen. Al is het maar net hoe zuiver (en hard) je het wil hebben natuurlijk. Pim Tensen heeft ook wel aardige audio sets van Rockford Fosgate (instapmodel) Kan ik je ook wel aanraden. Veel luisterplezier iig! Quote
xtra40 Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 Even een vraagje aan de audofanatics hier op het forum: Voor in de Rio wilde ik zoals vele andere de audio "upgraden". Nu heb ik mijn ogen laten vallen op: 1x Pioneer TS-WX110A (Actieve Subwoofer) - 145 euro bij redcoon 2x Pioneer TS-G1723i - 49,99 euro p/s bij redcoon 2x Speaker adapters - 11,95 euro p/s bij Pim Tensen Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden zoals demping.en welke demping kan ik dan het beste gebruiken? Heb al een offferte liggen qua inbouw als alles past voor 250 euro. Nog tips waar ik op moet letten? alvast bedankt!! Groetjes Gerben 250 euro om dat in te bouwen das lekker aan de prijs zeg die gaan daar lekker op verdienen ik doe het voor de helft 1 Quote
Jack_z Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 dat ziet er goed uit ! is die pioneer subwoofer dezelfde die je bij Kia kan kopen voor € 319 incl montage ? want dan scheelt het nogal behoorlijk in prijs ik ben echt geintreseerd om dat ook voor mijn pica aan te schaffen dan 1 Quote
Jack_z Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 250 euro om dat in te bouwen das lekker aan de prijs zeg die gaan daar lekker op verdienen ik doe het voor de helft denk dat het in totaal 250 is, alles bij elkaar incl inbouwen 1 Quote
xtra40 Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 ja dat klopt das de zelfde en ik moet zeggen dat er best een lekkere dreun in zit en dat hij je geluid enorm ophaald heb hem zelf ook gehad Quote
Jack_z Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 ja dat klopt das de zelfde en ik moet zeggen dat er best een lekkere dreun in zit en dat hij je geluid enorm ophaald heb hem zelf ook gehad dan moet zeker de hele pica uit elkaar om het aan de praat te krijgen ? Quote
xtra40 Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 denk dat het in totaal 250 is, alles bij elkaar incl inbouwen nee dat staat er niet en dat red hij niet voor doe prijs als je alle spullen bij elkaar optelt Quote
xtra40 Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 dan moet zeker de hele pica uit elkaar om het aan de praat te krijgen ? nee hoor met een beetje klooien hoeft je radio er niet eens uit 1 Quote
Gerben H Geplaatst 4 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 4 December, 2013 nee dat staat er niet en dat red hij niet voor doe prijs als je alle spullen bij elkaar optelt Het inbouwen kost 247,50 bij automat-deventer. is een offerte dus weet nog niet of ik dat ga doen bij hun. Zit bij mij om de hoek ook zo'n zaak maar die hebben het met mijn vorige auto aardig verkloot. Maar als ik alles binnen heb laat ik wel ff weten hoe en wat ik ga doen, want heb nog geen negatieve dingen van jullie gehoord over de equipment die ik ga/wil bestellen. Greotjes Gerben 1 Quote
Jack_z Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 Het inbouwen kost 247,50 bij automat-deventer. is een offerte dus weet nog niet of ik dat ga doen bij hun. Zit bij mij om de hoek ook zo'n zaak maar die hebben het met mijn vorige auto aardig verkloot. Maar als ik alles binnen heb laat ik wel ff weten hoe en wat ik ga doen, want heb nog geen negatieve dingen van jullie gehoord over de equipment die ik ga/wil bestellen. Greotjes Gerben het enige negatieve wat ik gehoord heb is dat ze stiekum een Pimpmaster sticker ergens op je auto plakken je weet wel een "" snotje"" 1 Quote
Gerben H Geplaatst 4 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 4 December, 2013 het enige negatieve wat ik gehoord heb is dat ze stiekum een Pimpmaster sticker ergens op je auto plakken je weet wel een "" snotje"" Geen sticker op mij RIO!!! anders had ik dat ding van 7 jaar garantie ook wel kunnen laten zitten whahaha 1 Quote
Nieles Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 haha die stikker is klein en komt op een leuk plaatsje:P Maar Xtra40; die sub plaats je toch onder de bijrijder stoel? En neemt deze dan ruimte weg van de voetenruimte achter? Quote
xtra40 Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 nee de passagiers die achter je zitten die merken er eigenlijk niks van of je moet je voorstoel helemaal naar voren doen maar dan nog zit het niet echt in de weg en mijn sub is een heel stuk groter dan de pioneer subwoofer daar heb je zeker geen last van en ook test zitten mag bij mij Quote
Nieles Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 Mag ik vragen welke jij erin hebt liggen? Quote
xtra40 Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 ik heb deze er in http://www.pimtensen.nl/car-hifi/106c-subwoofers/119l-actieve-subwoofers/8378d-excalibur-x700-1us/ Quote
Jack_z Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 nee de passagiers die achter je zitten die merken er eigenlijk niks van of je moet je voorstoel helemaal naar voren doen maar dan nog zit het niet echt in de weg en mijn sub is een heel stuk groter dan de pioneer subwoofer daar heb je zeker geen last van en ook test zitten mag bij mij dat test zitten lijkt me wel wat, is het dan erg als ik het hele weekend blijf Quote
xtra40 Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 moet jij weten als ik s'maandags maar weer zelf in me auto kan zitten mag jij het weekende lekker blijven zitten 1 Quote
Gerben H Geplaatst 4 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 4 December, 2013 dat test zitten lijkt me wel wat, is het dan erg als ik het hele weekend blijf Mag gelukkig elke dag in mijn eigen Riotje test zitten 2 Quote
Jordan Geplaatst 4 December, 2013 Geplaatst 4 December, 2013 Ik heb dezelfde sub als Xtra. De Xcalibur. Is een prima sub. Bij ligt de onder de bijrijdersstoel en ligt absoluut niet in de weg. Het geluid is ook goed. Subje heeft een hoop afstel-knopjes om de instelling naar eigen smaak te regelen. 1 Quote
sander-utreg Geplaatst 6 December, 2013 Geplaatst 6 December, 2013 en op welke plek plaatsen jullie de speakers en versterker? want ik heb ook wel interesse; het geluid dat standaard in de auto zit is niet zo top. Quote
Jordan Geplaatst 6 December, 2013 Geplaatst 6 December, 2013 De Xcalibur is een actieve sub, dus met ingebouwde versterker. Deze gaat gewoon onder de bestuurders- of passagiersstoel. De speakers gaan op de plek waar de standaard speakers zitten. Dus standaard meuk er uit en upgrade speakers erin. Wel even pasringen aanschaffen anders passen je nieuwe speakers niet goed. Eventuele extra tweeters gaan in de deurpanelen. Even een gat boren op beide panelen en tweeters erin Quote
Jordan Geplaatst 6 December, 2013 Geplaatst 6 December, 2013 De Xcalibur is een actieve sub, dus met ingebouwde versterker. Deze gaat gewoon onder de bestuurders- of passagiersstoel. De speakers gaan op de plek waar de standaard speakers zitten. Dus standaard meuk er uit en upgrade speakers erin. Wel even pasringen aanschaffen anders passen je nieuwe speakers niet goed. Eventuele extra tweeters gaan in de deurpanelen. Even een gat boren op beide panelen en tweeters erin Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.