Arnold Geplaatst 11 Januari, 2009 Geplaatst 11 Januari, 2009 Onze Sorento 2,5 CDRI uit 2004 had een probleem : komt niet boven de 2000 toeren. Controle in de garage : na aansluiten op de diagnose doet hij het weer normaal. Geen foutmelding. Na 2 maanden weer hetzelfde probleem : komt niet boven de 2000 toeren. Diagnose : speed sensor vervangen. Dit nog niet gedaan. Na enkele weken hetzelfde, maar nu sensor laten vervangen op woendag 24 december 2008. Op zaterdag 27 december weer geen toeren en na diagnose weer normaal. Maandag 29 december in garage laten onderzoeken : zonder resultaat. Kent (of herkent) iemand dit probleem ? Quote
bigwade Geplaatst 12 Januari, 2009 Geplaatst 12 Januari, 2009 Die sensoren zijn een crime. Vervangen is 1 maar wordt dan ook de bedrading, sensorcontact meegenomen/doorgemeten ? Heb zo iets aan de hand gehad met een sensor van de AT van mijn Chevy Van. De uitlees zegt dat het de sensor is, die wordt braaf vervangen, kabeltjes ervoor en erna incl. contacten niet. Resultaat 0 Na div. doormetingen bleek het de sensor AANSLUITING te zijn. en met blubberrijden is dat niet onwaarschijnlijk. Waarvan akte........ Hou ons op de hoogte ! Quote
Arnold Geplaatst 30 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 30 December, 2009 Onze Sorento (2,5 CRDI uit 2004) heeft in het afgelopen jaar nog een paar keer dit probleem vertoond. De laatste keer was dat 's morgens vroeg om 6.30 uur. Weer bij huis bedacht : als ik de stroom eens even loskoppel, volgt dan een reset ? Dat leek een keer eerder bij de dealer ook gebeurd te zijn. De dealer is toch pas om 8.00 uur weer te bereiken. En jawel, accupool even los en daarna weer soepel op weg. Al weken geen problemen meer. En de antenne, die niet meer helemaal in schoof, beweegt nu weer helemaal oke. De dealer had een reparatie aangeboden voor 100 euro ! voor een nieuwe antennespriet. Nu nog het klokje, maar dat zag ik elders al staan. Binnenkort ook eens proberen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.