mamavanuk Posted December 7, 2013 Posted December 7, 2013 Sinds kort heb ik een kia rio. Nu viel het mij net op dat als ik de koppeling intrap de toerenteller niet terug valt. Hebben anderen dit ook? Of klopt dit niet? Alvast bedankt Quote
sander-utreg Posted December 7, 2013 Posted December 7, 2013 ik ga er eens op letten; dan krijg je antwoord Quote
mamavanuk Posted December 10, 2013 Author Posted December 10, 2013 Ben benieuwd, alvast bedankt Quote
RioTom Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Heb je dit altijd, of alleen als de auto koud is? Quote
sander-utreg Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 ik heb gekeken...... bij mij gaat de teller niet naar 0 bij het intrappen van de koppeling gaat de teller wel iets naar beneden; maar dat klopt ook. Quote
mamavanuk Posted December 11, 2013 Author Posted December 11, 2013 Bedankt. Ja heb het altijd. Valt een klein stukje terug maar niet naar 0. Hoort schijnbaar dus bij de rio Quote
handyman Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 niet alleen bij de Rio, is bij iedere auto.....motor maakt immers toeren 1 Quote
Guest Wilcovdongen Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 Is toch logisch dat die niet helemaal naar 0 gaat. Zolang de moter draait maakt die toeren. Met of zoder koppeling ingetrapt. Quote
mamavanuk Posted December 11, 2013 Author Posted December 11, 2013 Zal er eens op letten als ik in de auto van mijn man rijd. Dacht dat de toerenteller bij mijn vorige auto (peugeot) wel helemaal terug zakte Quote
Rio Rio Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 Het niveau van de gemiddelde automobilist...... Quote
mamavanuk Posted December 11, 2013 Author Posted December 11, 2013 @riorio dat kan wel wat aardiger Gewoon een dame die van mooie auto's houdt. Maar 0, 0 verstand heeft van auto's. Toch ideaal zo een forum, leer ik nog eens wat Quote
Murcielaygo Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 De toerenteller geeft het aantal omwentelingen per minuut aan dat de motor draait. Die staat dus alleen op nul met de motor uit. Zodra je start draait een gemiddelde benzinemotor rond de 700 rpm, bij koude vaak wat hoger. Quote
Jack_z Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 Rio Rio moet bij mamavanuk komen en gaat over de knie, de mazzelaar Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.