Jump to content
Onderdelenshop24.com

Bij een Rio 1.3 8v uit 2001 G3 inbouwen


Recommended Posts

Posted

Forummers,

 

Ik ben voornemens een LPG G3 installatie in mijn aangeschafte Kia te laten inbouwen.

 

Ik ga zeker 15000km per jaar rijden.

 

De installatie zal waarschijnlijk door AGIN B.V. gebeuren in Rotterdam.

Zij adviseren een EURO G3 installatie met kleppensmeersysteem.

3 jaar garantie en compleet ingebouwd en RDW afgemeld voor € 1595,- * actieprijs tot 31-12-2013.

 

 

Ten eerste, is dit een schappelijke prijs?

Ten tweede, zijn er standaard issues bekend met dit type RIO en G3?

Ten derde, Waar moet is zeker op letten als ik deze installatie ga inbouwen en gebruiken?

 

Thks!

Dennis

 

post-12825-0-22961000-1387476353_thumb.jpg

Posted
Hoi Dennis,

hier ga je weinig reacties op krijgen omdat de auto van 2001 is.

Of gas inbouwen rendabel is moet je echt uitrekenen.

Je kunt er een hoop gezeik mee krijgen en de gasinbouw-garantie ligt altijd op het kerkhof.

Onderhoud; w.b kleppen stellen maakt het duurder, om over kleprevisie maar te zwijgen.

Gas is om op te koken zeggen ze wel eens  :-)

 

Rij nou maar gewoon op E95-peut en als dat te duur wordt kun je alsnog kijken wat je gaat doen.

 

NB die "nieuwe" auto kan helaas ook wat meer doen w.b. onderhoud zoals banden (6jr), radiator (8jr) en allerlei andere rubbertjes/vloeistoffen die vervangen moeten worden afgezien van de km-stand)

 

Ik heb zelf zo'n "nieuwe" auto van 2006, dat valt nu nog niet tegen, maar de bandenwissel heb ik al gehad.  (na 35K km)

(allen vierkant, maar wel met goed profiel)

suc6
Posted

Ha Bigwade,

Ben ook een beetje bang dat dit forum vooral "modern" georiënteerd is.

Banden, remmen, fuseekogels en benzineslangen zijn reeds vervangen bij de laatste beurt bij de KIA dealer.

Distributie heb ik afgelopen week voor de tweede keer vervangen (eerste was bij 13000km in 2007).

Hij rijdt nu goed hoor, maar ik dacht dat het misschien verstandig op LPG in te bouwen, daar ik voorlopig met die auto doorwil en de kilometers nu verwaarlossbaar zijn.

Ik heb doorgerekend dat de omslag bij 9800km ligt, dat is ruim 330eu per jaar goedkoper uit ben met 15000km per jaar en dat ik de installatie dan in 4 jaar naar 0 rijdt.

Kijk ik puur naar de investering moet ik 2 jaar rijden om quite te spelen.

Posted

Heb je bij je berekening ook goed rekening gehouden dat het aantal km per liter gas wat je kunt rijden enorm lager ligt dan met benzine?

 

Verder zou ik de risico's niet willen nemen, met "slechts" een besparing van 25-30 euro per maand.

 

Iets vaker fietsen loont meer  :wink:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...