Jump to content

Achteruitrij-camera

tenere

Recommended Posts

In verband met het lastig overzien van de achterzijde van de auto (Sorento) zou ik graag een achteruitrijcamera of detectie inbouwen. Is er misschien iemand die ervaring heeft met deze inbouw en die deze ervaring(en) wil delen met mij. Ik wil de camera (als die het wordt) aansluiten op een in te bouwen navigatiescherm (7 inch).

Greetzzzzz

Ton

Hoi Ton,

Ik ben zelf voor mij Rio in overweging om een achteruitrij-camera in te bouwen. Ik heb een sedan uitvoering met getinte achterruit. Je kunt nog door de achterruit kijken, maar door de vorm van het 'kontje' mis je al snel dingen die achter de auto gebeuren.

Zelf zou ik dan op de plek van de binnenspiegel een 'console' maken met een beeldschermpje. Ook daar moet ik nog eens een geschikte voor vinden...

Mocht ik iets vinden dan laat ik het je weten, maar ik hou dit draadje ook even in de gaten, wie weet vind jij eerder iets als ik zelf...

Groeten,

Peter

Hoi Peter,

Ik heb wel een mooie camera gezien evenals mooie parkeersensoren. Wat ik graag zou weten is of ik problemen kan verwachten met inbouwen in de bumper van een camera of sensoren. Misschien is er eenweetje die een hoop problemen kan voorkomen.

Hieronder een link voor een camera

http://www.videofrank.nl/vfcm342cw-achteruitrij-camera-kleur-p-1181.html

Greetzzzzzzz

Ton

• 1 month later...

Hallo,

Ik heb een heel goed werkend systeem in mijn sorento laten bouwen heb een dubbel din kenwood DNX7200 met een achteruitrijcamera klein model.. gekocht bij menke car in gouda. Systeem met USB / Navigatie Garmin / DVD / Acteruitrijcamere

tevens heb ik in mn bumpers achteruitrijsensors met afstand indicatie van het merk waeco MWE650 echte top sensors

Inmiddels heb ik een achteruitrijcamera laten inbouwen. De camera zit aan de bovenzijde in het midden van de bumper. Het beeld is goed alleen moet de camera nog bijgesteld worden. Op dit moment lijkt het alsof ik de omgeving wil filmen, Het doel, zien wat je achter dicht achter je auto staat, wordt niet voldoende bereikt. Ik verwacht dat wanneer de camera meer naar de grond gericht wordt, dit opgelost wordt. Even afwachten of het voldoende is om zonder parkeersensoren verder te gaan (zitten er nog niet op).

De camera is aangesloten op het navigatiesysteem en wordt in principe ingeschakeld als ik de achteruitversnelling inschakel. Nou, na wat meer ervaringen zal ik verder berichten. Vast bedankt voor de adviezen en tips.

Greetzzzz

Ton :online2long:

Hoi Peter,

Het is een Bullit safe camera en ik heb hem gelijk met mijn navi systeem laten inbouwen. Ik dacht dat de prijs van het inbouwen van alleen de camera (+ de aanschaf van de camera zelf) iets van 120 euro was. Ik weet het niet helemaal precies omdat de totale inbouwkosten (radio, aanschaf inbouwframe, camera, extra stroomdraden naar achter) 200,00 euro waren.

Greetzzzz

Ton