Jump to content

Pomp geluid van vialle LPI

Brommer

Recommended Posts

Goedendag,

SInds december een sportage x-pect cool bezitter 2009 model en had als extra het gaspakket erbij genomen.(maar goed ook want tot nu toe niet onder de 1/9,5 gekomen)

Deze is afgelopen week ingebouwt.

Heb er pas 8 kilomter mee gereden dus kan nog geen oordeel geven over hoe en wat.

Enige wat mij opvalt/irriteerdt is het geluid van de pomp van het gas.

Die eerste 20 seconden dat ie wat harder pomp kan ik mee leven, daarna gaat ie op een lager niveau maar is nog steeds duidelijk hoorbaar, zeker als je omschakelt naar benzine, dan hoor je weer hoe heerlijk stil de sportage is in stationeer.

Als je rijdt hoor je het minder omdat er dan andere geluiden zijn die het monotone brom geluid overwinnen(wind,wegdek,radio)

Mijn vraag is

A: heeft iedereen dit?

B: is het een optie om de bagage vloer aan de onderkant met "tapijt/geluids isoleer spul" te beplakken. Wie heeft dit gedaan.

C: waarom pomp die in het begin duidelijk harder? is dat alleen tijdens het opstarten of gaat dit ook gebeuren als je eens wat harder gaat rijden en er meer gas gepomp moet worden?

Verder is de sportage een erg erg fijne auto, rijdt weer met plezier in een auto(zegt een fanatiek motorrijder).

Heb op het moment een extra wiel in de koffer bak liggen(met de achterbank helemaal schuin kan het er nog net in.) maar vraag me af of het voor nederlandse ritten zin heeft, hoevaak heb je tegenwoordig nog een lekke band... voor vacantie gat het zeker mee. Voor de alledaagse ritten boodschappen kinderen naar sport brengen ect, lever je wel ruimte in. Aan de andere kant als je de rolhoes weghaalt heb je altijd nog een berg ruimte en met en bagage net(iets aan gepast, met langere touwtjes) kun je de boel netjes op zijn plek houden, ook als je veel bagage hebt.

Hallo Brommer,

Ook ik een lpg rijder vanaf het begin. Sportage 2.0i 2wd.

Agustus 2006. Nu 75.000 km op de teller.

Tot nu toe geen problemen.

Gem. vebruik 1:8,3, met uitschieters naar 1:7,3 en 1:9,2.

De laatste was puur snelweg, zonder stad en niet harder dan 120km/h.

ps: de boordcomputer geeft +/- 20-23% te weinig aan.

LPG heeft nu eenmaal minder energie... in het laatste geval 1:9,2

stond de boordcomputer op een 8,7 ltr/100km= 1:11,5

Aangaande pompgeluid:

Alleen voor het starten, volgens mij is dit om de druk op te voeren -->

Gas wordt vloeibaar ingespoten. Daarna hoor ik niets meer.

Ik heb geen reservewiel in de auto maar 2 busjes speciaal voor lekke banden.

Nog nooit nodig gehad... gelukkig :-)

Net voor de winter een setje LM velgen met winterbanden( Cooper Weather-Master S/T 2) laten monteren. Scheelt echt veel in grip! -->

Hierbij de link van carmar Home

Hans

Hoi,\

Ik heb een paketje van vialle gekregen voor reparatie's onderweg van de banden.

1 busje "slime" en een compressertje.

Vandaag veel gereden en merk geen verschil met benzine of gas.

Het pomp geluid hoor je als je rijdt ook niet alleen bij stationair stilstaan.

Maar ga daar wat opvinden.

Hoi Brommer,

welkom hier.

Waarom ga je niet even terug naar de gasinbouwer ?

Kun je vragen of dit "normaal" is.

Zelf heb ik met mijn huidige auto op gas met verdamper meer herrie vanwege het koude weer.

Als het buiten 7gr+ is heb ik nergens last van.

• 2 months later...
Hallo Brommer,

Ook ik een lpg rijder vanaf het begin. Sportage 2.0i 2wd.

Agustus 2006. Nu 75.000 km op de teller.

Tot nu toe geen problemen.

Gem. vebruik 1:8,3, met uitschieters naar 1:7,3 en 1:9,2.

De laatste was puur snelweg, zonder stad en niet harder dan 120km/h.

ps: de boordcomputer geeft +/- 20-23% te weinig aan.

LPG heeft nu eenmaal minder energie... in het laatste geval 1:9,2

stond de boordcomputer op een 8,7 ltr/100km= 1:11,5

Aangaande pompgeluid:

Alleen voor het starten, volgens mij is dit om de druk op te voeren -->

Gas wordt vloeibaar ingespoten. Daarna hoor ik niets meer.

Ik heb geen reservewiel in de auto maar 2 busjes speciaal voor lekke banden.

Nog nooit nodig gehad... gelukkig :-)

Net voor de winter een setje LM velgen met winterbanden( Cooper Weather-Master S/T 2) laten monteren. Scheelt echt veel in grip! -->

Hierbij de link van carmar Home

Hans

hallo hans,

Zie op het forum dat je op gas rijdt en de boordcomputer operationeel hebt. Sinds wij in de kia van 2009 gas hebben ingebouwd, doet de boordcomputer het niet. Dat wil zeggen, hij gaf aan dat hij op benzine rijdt. Op het moment dat de teller van de benzine op 0 stond geeft hij alleen nog maar streepjes. Volgens de gasinbouwer komt dit omdat er een fout in de boordcomputer zit. Als je benzine in de tank hebt (om op te starten) en op gas rijdt, wat geeft de boordcomputer dan normaliter aan? Het verbruik van gas of benzine. De auto moet binnenkort naar de garage en dan kijken ze e.e.a. na. Nu kunnen we dus alleen op de meter kijken (benzine) en het aantal streepjes van het gas.

Ik heb zelf ook een X-pect Cool januari 2009, ook gas inlaten bouwen, maar ik moet zeggen dat ook ik geen reserve wiel meer heb en de gas inbouwer een keurige 55l donut erin heeft gelegt.

Bij het opbouwen van het gas hoor je hem iets harder pompen om de druk op te bouwen. Daarna hoor ik niks meer.

M'n zwager heeft ook een gastank in z'n Suzuki Vitara en heeft deze als gewone tank in z'n achterbak staan, ik merk daar wel wat jij zegt. Dat blijf je horen.

Ik zou terug gaan naar de dealer c.q gasinbouw en vragen of ze die niet kunnen vervangen voor een model op de plek van het reservewiel.