Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Sorento slaat af tijdens rijden?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn Kia Sorento CRDI autom uit 2005 met 70.000 km slaat af tijdens het rijden, alles gaat uit en ik moet aan de kant gaan staan na ongeveer een minuut wil hij weer starten.

Dit probleem deed zich twee maand geleden ook voor tijdens een vakantie in duitsland toen hebben ze bij een veredelde Ford/ kia dealer het Brandstoffilter vervangen. twee maand geen last weer gehad.

en nu begint het weer. het lampje motorcheck brandt nu continue.

wie heeft hier ervaring mee?

Geplaatst

Lijkt me een ontregelde inspuitcomputer of iets dergelijks. Ga even langs de Kia-dealer, aangezien het lampje van het motormanagement brand. Dit duid vaak op een storing dan wel ernstige storing. Liever vandaag nog langsgaan dan morgen, maar ik adviseer je er niet veel mee te rijden tot er een diagnose is gesteld.

Geplaatst

Toevallig opent 'Sorento-Master' een soortgelijk topic alleen is er bij hem al bekend wat er loos is:

3 maanden geleden is 1 verstuiver vervangen omdat de auto af en toe zonder reden

op de weg afsloeg. Na veel zoeken door de deaeler bleek dat er 1 verstuiver lekte waardoor de commonrail pomp niet voldoende druk meer opbouwde en de computer de motor uitschakelde...LEVENSgevaarlijk. Maar goed, alles goed afgelopen. Kosten; iets van 350 euro. Nu ongeveer 3 weken geleden weer hetzelfde probleem en bleken de resterende 3 verstuivers ook lek te zijn!!

Zijn topic vind je hier: http://www.kiaclub.nl/sorento/1632-verstuivers-2-5-crdi.html

Groeten,

Peter

Geplaatst

Heb iets soortgelijks gehad met mijn chevy van.

Alles uit incl. rem en stuurbekrachtiging.

Bij jou is er vast ook iets met de compu aan de hand maar kan het ook zijn dat de accu klemmen niet goed vast zitten ? Corrosie ?

Dat was bij mij de oorzaak.

Idd levensgevaarlijk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...