Dutchdragon Posted February 11, 2009 Posted February 11, 2009 Nu valt het mij op dat als ik de auto start m'n airco lampje direct aangaat. Nu is dit ook soms tijdens het rijden als ik de temperatuur verander, ik weet niet of dit wel zo hoort te werken. Maar ik hoef geen airco aan in deze koude tijden. Is dit eenmaal zo ingesteld door Kia? of zit er een ander verhaal achter. Hoop dat iemand me een update kan geven over hoe of wat. Groet, Ursin Quote
Tazteam Posted February 11, 2009 Posted February 11, 2009 In deze tijd van het jaar staat mijn airco juist wel aan. Dit om snel de ruiten te ontwassemen. Gaat vele male sneller dan met alleen de ventilator. Quote
Alex VB Posted February 11, 2009 Posted February 11, 2009 Ik heb climate contral en de airco staat automatisch aan bij mij. Maar zodra de temperatuur 4 graden of lager is schakelt de airco zich uit voor de veiligheid. Quote
El-Rio-Grande Posted February 11, 2009 Posted February 11, 2009 Mijn Rio heeft bij de twee 'ontwasem' standen standaard de aircofunctie. Als je de auto start terwijl de ventilatie op voorruit ontwaseming staat, springt standaard de airco aan. Staat de ventilatie in een andere stand en draai je naar voorruit ontwaseming, dan springt de airco ook meteen aan... Heb in het verleden al eens gevraagd of ze die 'koppeling' via de computer uit kunnen schakelen, maar dat zou niet mogelijk zijn. Blijf dus steeds weer dat knopje indrukken na het starten... Of de airco dan wel of niet werkt (onder de 4 graden) bij mij... Wel loopt de motor dan ook zwaarder, net als in de zomer als de airco aan gaat... Groeten, Peter Quote
Dutchdragon Posted February 12, 2009 Author Posted February 12, 2009 Dan is dit ook dus een koppeling. Word er wel een beetje kierewiet van. Maar ja, ik heb weleens de airco aan, maar merk er weinig van qwa trekkracht wat je verliest of dat ding slaat niet aan dan hahaha. Maar word iig wel rete koud in de auto. Quote
kiwiholland Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 Nu valt het mij op dat als ik de auto start m'n airco lampje direct aangaat.Nu is dit ook soms tijdens het rijden als ik de temperatuur verander, ik weet niet of dit wel zo hoort te werken. Maar ik hoef geen airco aan in deze koude tijden. Is dit eenmaal zo ingesteld door Kia? of zit er een ander verhaal achter. Hoop dat iemand me een update kan geven over hoe of wat. Groet, Ursin Dit kan je uitschakelen even in het boekje kijken. gr Frans Quote
El-Rio-Grande Posted February 23, 2009 Posted February 23, 2009 Dit kan je uitschakelen even in het boekje kijken. gr Frans Hallo Frans, Hoe is dat dan uit te schakelen?? Bij mij staat dit namelijk niet in de boekjes, of ik moet er wel h Quote
Dutchdragon Posted February 24, 2009 Author Posted February 24, 2009 Dit kan je uitschakelen even in het boekje kijken.gr Frans Nou dan ga ik nog eens lezen, want dan lees ik er ook vast overheen. bedankt gr. Ursin Quote
Alex VB Posted February 24, 2009 Posted February 24, 2009 Ik was vandaag ff bij onze NIEUWE KIA dealer in Hasselt (BE) en heb voor je meteen nagevraagd. Heb je airco en wil je de voorruit ontwasemen gaat de airco automatisch aan. Dit is niet uit te zetten. Feit is wel dat als de temp onder de 5 graden celcius komt het aircolampje brand maar de aircopomp niet aanslaat. Dit ivm het verhaal wat verteld is geworden bij het andere thema mbt airco. Hopelijk heeft dit antwoord het een en ander duidelijker gemaakt. Quote
Dutchdragon Posted February 25, 2009 Author Posted February 25, 2009 Kijk daar kunnen we wat mee. Mijn dank is groot. Groet, ursin Quote
Recommended Posts