Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu valt het mij op dat als ik de auto start m'n airco lampje direct aangaat.

Nu is dit ook soms tijdens het rijden als ik de temperatuur verander, ik weet niet of dit wel zo hoort te werken. Maar ik hoef geen airco aan in deze koude tijden.

Is dit eenmaal zo ingesteld door Kia? of zit er een ander verhaal achter.

Hoop dat iemand me een update kan geven over hoe of wat.

Groet,

Ursin

Posted

In deze tijd van het jaar staat mijn airco juist wel aan.

Dit om snel de ruiten te ontwassemen.

Gaat vele male sneller dan met alleen de ventilator.

Posted

Ik heb climate contral en de airco staat automatisch aan bij mij.

Maar zodra de temperatuur 4 graden of lager is schakelt de airco zich uit voor de veiligheid.

Posted

Mijn Rio heeft bij de twee 'ontwasem' standen standaard de aircofunctie. Als je de auto start terwijl de ventilatie op voorruit ontwaseming staat, springt standaard de airco aan. Staat de ventilatie in een andere stand en draai je naar voorruit ontwaseming, dan springt de airco ook meteen aan...

Heb in het verleden al eens gevraagd of ze die 'koppeling' via de computer uit kunnen schakelen, maar dat zou niet mogelijk zijn.

Blijf dus steeds weer dat knopje indrukken na het starten...

Of de airco dan wel of niet werkt (onder de 4 graden) bij mij... Wel loopt de motor dan ook zwaarder, net als in de zomer als de airco aan gaat...

Groeten,

Peter

Posted

Dan is dit ook dus een koppeling. Word er wel een beetje kierewiet van.

Maar ja, ik heb weleens de airco aan, maar merk er weinig van qwa trekkracht wat je verliest of dat ding slaat niet aan dan hahaha. Maar word iig wel rete koud in de auto.

• 2 weeks later...
Posted
Nu valt het mij op dat als ik de auto start m'n airco lampje direct aangaat.

Nu is dit ook soms tijdens het rijden als ik de temperatuur verander, ik weet niet of dit wel zo hoort te werken. Maar ik hoef geen airco aan in deze koude tijden.

Is dit eenmaal zo ingesteld door Kia? of zit er een ander verhaal achter.

Hoop dat iemand me een update kan geven over hoe of wat.

Groet,

Ursin

Dit kan je uitschakelen even in het boekje kijken.

gr Frans

Posted

Ik was vandaag ff bij onze NIEUWE KIA dealer in Hasselt (BE) en heb voor je meteen nagevraagd.

Heb je airco en wil je de voorruit ontwasemen gaat de airco automatisch aan. Dit is niet uit te zetten. Feit is wel dat als de temp onder de 5 graden celcius komt het aircolampje brand maar de aircopomp niet aanslaat. Dit ivm het verhaal wat verteld is geworden bij het andere thema mbt airco.

Hopelijk heeft dit antwoord het een en ander duidelijker gemaakt.