Guest doener Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Ik ben sinds februari in het bezit van een sorento 2.4 ex een pracht van een auto enkelt lust hij wat meer dan ik dacht met een volle tank rij ik gemiddeld 500 kilometer met een gemiddelde snelheid van 120 kmpu.(ben geen trapper) Zijn er nog meer sorento rijders met een dorstige auto en wat is hier eventueel aan te doen. Quote
Yunicx Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Ja, hij lust wel wat ja.... ik rij zo'n 650km op een tank. Quote
michel-463 Posted April 9, 2005 Posted April 9, 2005 Nou ik vind het ook wel heel veel hoor,Ik had minstens 1op 8 verwacht maar dat haal ik ook niet ik rij ook 500 km op 1 tank. Grt Quote
Yunicx Posted April 9, 2005 Posted April 9, 2005 eeeh, sorry...ja, ik ben vergeten te zeggen dat ik in een Diesel rij. Quote
xurf4xs Posted April 14, 2005 Posted April 14, 2005 Eigenlijk vindt ik het verbruik nog wel meevallen. Ik rij zelf in een 2,5 CRdi (diesel dus), en het verbruik ligt gemiddels op 1 : 11,5. Voor een auto van 2000 kg, mag je dan niet klagen. Ik rij dus zo'n 900 km op een tank... hoewel ik deze nog nimmer heb leeggereden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een rustige rijder ben. Als ik snel zou willen rijden, of snel zou willen optrekken bij de verkeerslichten, zou ik geen Sorento hebben gekocht, maar een sportauto. Dit is een SUV, die zich niet echt leent om sportief te rijden. Ik wil hiermee ook niet zeggen dat je je als een 65-plusser (is overigens geen kritiek voor deze groep) moet gedragen, maar rij op een manier zoals dit voor de auto bedoeld is. Ik heb nu zo'n 90.000 km. gereden, dus over het verbruik heb ik nu een aardig beeld. Ik rij zelfs nog met mijn eerste set banden, die op dit moment nog niet eens van voren naar achteren zijn gewisseld. Op deze Hankook banden zit zelfs nog ruim 5 mm profiel. Als je zuinig wenst te rijden, zijn er dus voldoende mogelijkheden om dit te bereiken. Quote
Stanley Efu Posted April 22, 2005 Posted April 22, 2005 1:11,5 met een diesel.... dat vind ik wel erg zuinig! Ik heb een diesel en probeer regelmatig een hele tank heel zuinig te rijden, maar heb nog nooit de 1:10 gehaald. Mijn record is 1:9,5, maar gemiddeld rij ik de laatste tijd 1:9. 1:10 of zuiniger lijkt me haast ondenkbaar! Maar ik geloof het wel hoor, verbaas me er alleen over! Nu moet ik erbij melden dat ik toch wel de helft in de stad rij..., zal zeker invloed hebben. Groeten, Benny Quote
xurf4xs Posted April 22, 2005 Posted April 22, 2005 Klopt ! In de stad verbruikt de Sorento behoorlijk wat. De reden waarom ik zo zuinig kan rijden is dat veelal op de snelweg te vinden ben. Gezien ik dan bijna altijd in de 5e versnelling rijd, is het logisch dat het verbruik ten opzichte van de kilometers behoorlijk zakt. Voor een auto van ruim 2000 kg. mag ik dus niet klagen... Quote
Yunicx Posted April 28, 2005 Posted April 28, 2005 900 km ? Wow ! Ik rij echt heel veel snelwegkilometers, veel minder in de binnenstad, maar nog kom ik niet veel hoger dan ca. 650 km.! Quote
Recommended Posts