kelvin Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 ik wil graag mijn kia picanto uit 2005 gaan tunen. hij is nu nog standaard en nog niets aan gebeurd. ik ben de laatste tijd erg ge Quote
Rio-man Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 Ik ben zelf niet echt een tuner, maar dat komt wellicht later in het jaar nog met een andere auto dan de Rio... Maargoed daar gaan we: hoe moet ik beginnen? Je gaat eerst voor jezelf bedenken: wat wil ik nou eigenlijk allemaal veranderen aan mijn auto. Denk bijvoorbeeld aan de velgen, ramen tinten, bumpers aanpassen et cetera. Dan ga je kijken wat het allemaal kost en wat je in eerste instantie het belangrijkste vind. Over het algemeen start men met andere velgen, aangezien in de meeste gevallen velgen de auto maken, maar dit uiteraard helemaal aan jou om te beslissen. Tijdens het tunen zal je vaak dingen tegenkomen waarbij je zoiets hebt van: hee dat vind ik ook wel leuk, en zo vormt je auto zich steeds verder. waar kan ik het beste me auto heen brengen? Voor de Picanto is het helaas zo dat er maar weinig tuning-spul te koop is. Je zult dus een hoop zelf moeten maken. Om een idee te krijgen wat ik daar nou mee bedoel, kun je het logboek van Tazteam eens doorkijken. hoeveel geld heb je ong. nodig om je auto te tunen? Dat hang er vanaf wat je er allemaal mee wil. Dit moet je dus zelf berekenen. waar moet ik rekening mee houden? Dat er voor de picanto niet zo veel te koop is en dat je dus zelf zeer creatief moet zijn. Ik geloof dat ik het zo wel aardig heb beschreven zo niet, laat het maar ff weten in dit topic Quote
El-Rio-Grande Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 Hoi Kelvin, Ik sluit mij in grote lijnen aan bij wat Rio-man heeft verteld. Wat ik slechts als aanvulling wil geven: V Quote
scorpioshuma Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 Ik mis nog 1 ding in het verhaal van mijn forumcollega's: Bedenk als eerste wat voor tuning je wilt, looks of go, uiterlijk of snelheid dus. Of mss van beide een beetje. Of je gaat de audio kant doen, maar dan zul je niet snel opvallen ben ik bang met Tazteam in de buurt. Philip (Tazteam) heeft een beetje go, heel veel looks en heeel veel audio. Kijk eens in zijn dagboek voor wat mogelijkeden. Dave Quote
El-Rio-Grande Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 Ik mis nog 1 ding in het verhaal van mijn forumcollega's:Bedenk als eerste wat voor tuning je wilt, looks of go, uiterlijk of snelheid dus. Of mss van beide een beetje. Of je gaat de audio kant doen, maar dan zul je niet snel opvallen ben ik bang met Tazteam in de buurt. Philip (Tazteam) heeft een beetje go, heel veel looks en heeel veel audio. Kijk eens in zijn dagboek voor wat mogelijkeden. Dave @ Dave: Wat voor tuning je wilt, daar doelde ik op met 'V Quote
Tazteam Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 Er zijn best wat artikelen te koop voor de Pica. Handgrepen, andere gril, koplampmaskers, sierringen rond de spiegel, diverse looks voor dash en deuren. Zo zijn er ook best wat uiterlijke tuningstukken te koop, best duur, maar dan heb je ook wat. Hier wat links: http://www.va-trade.de/ http://www.ath-hinsberger.de/ Succes Quote
kia-man Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 Ook niet te vergeten verlagen!!! Dat doet altijd een hoop met een auto Quote
Arckoo Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 (edited) Inderdaad, kies je voor looks en Sound... Heb je altijd het nakijken op Philip, wacht maar tot je die auto in het echt ziet! Daarmee wil ik je overigens zeker niet ontmoedigen. Eerder aanmoedigen. Als je hem weet te overtreffen, heb je het h Edited March 2, 2009 by Arckoo Quote
Arckoo Posted March 2, 2009 Posted March 2, 2009 PS: dit... Hoop niet dat mijn lange verhaal je afschrikt... ... geldt ook voor mijn verhaal Quote
kelvin Posted March 3, 2009 Author Posted March 3, 2009 heel erg bedankt voor alle tips ik zal nu eerst even kijken wat ik precies allemaal wil. ik zit te denken eerst het uiterlijk te doen en daarna meer naar de sound te gaan en dan iets aan de snelheid van de auto. ik zal me goed gaan ori Quote
Guest Daiz Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 ahhhh leuk weer een picanto om te tunen Het zou euk zijn als je bijv ook een dagboek zou aanmaken. Kan je je foto's, vorderingen wenslijst enz in kwijt! Kijk maar eens bij wat dagboeken en misschien kom je op wat ideeen Gr Daiz Quote
El-Rio-Grande Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 Overtreffen? Met tunen? Ik dacht dat tunen minder om overtreffen ging en meer om een auto zo te re-stylen dat je je eigen persoonlijkheid in de auto stopt...? (waarbij ik nu even voor het gemak tunen en customizen even door elkaar ga gebruiken ) Ok Quote
kelvin Posted March 3, 2009 Author Posted March 3, 2009 het zal niet super uitgebreid worden want blijf nog steeds student. dus zal het niet evenaren zal proberen van sommige spullen 2e hands te gebruiken zodat ik geld bespaar. maar ik zal wel dagboek maken en daar bijhouden. als jullie nog iets van tips hebben zet het daar maar neer. Quote
kia-man Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 Het optisch tunen van een kia blijft een prijzige aangelegenheid. Voor een picanto zijn dan gelukkig nog wat dingen te koop maar voor bijv. een rio zo goed als helemaal niks. Alles wat je zelf moet maken of laten maken kost knap geld en tijd. Maar dan heb je wel wat wat anderen niet hebben!! Quote
Recommended Posts