akopp Geplaatst 5 Januari, 2015 Geplaatst 5 Januari, 2015 Beste Forumleden, Sinds 3 maanden een Kia Soul van 2010. Het probleem wat de auto heeft is dat de stuurbekrachtiging tijdens het rijden uitvalt. Eerste keer bij KM 49000 (na 2 min rijden) en tweede keer bij KM 55000 (na 45 min rijden). Eerste keer direct naar de KIA dealer doorgereden. 2 foutcodes gereset en EPS update doorgevoerd. Vanochtend weer hetzelfde probleem op de snelweg met 120 km/u. Op de vluchtstrook de auto herstart en het probleem was weer verholpen. Gelukkig zonder ongeluk naar de vluchtstrook kunnen rijden. Heeft iemand dit probleem ook mogen ondervinden? wat was de oplossing? Groet. Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 5 Januari, 2015 Geplaatst 5 Januari, 2015 In het verleden 1 keer gehad, ook met een Soul uit 2010, dealer kon toen niets vinden. Quote
Wimis on Geplaatst 5 Januari, 2015 Geplaatst 5 Januari, 2015 Eerder met een Ford Transit gehad (long time a go) Levens gevaarlijk mits je met volle vaart op de afrit snelweg zit en een bocht in gaat, dan is het alle zeilen bijzetten............ Blijft de rembekrachtiging wel werken? Blijft de motor ook draaien (ik bedoel: deze slaat niet af tijdens de storing) Quote
akopp Geplaatst 5 Januari, 2015 Topic Starter Geplaatst 5 Januari, 2015 Eerder met een Ford Transit gehad (long time a go) Levens gevaarlijk mits je met volle vaart op de afrit snelweg zit en een bocht in gaat, dan is het alle zeilen bijzetten............ Blijft de rembekrachtiging wel werken? Blijft de motor ook draaien (ik bedoel: deze slaat niet af tijdens de storing) Alles blijft gewoon werken alleen het sturen gaat ineens bijzonder zwaar. Ook geen foutmelding op het display oid. De bekrachtiging valt ineens uit, na het uitzetten en weer starten van de motor is het probleem verholpen. Ik ga zo langs de KIA dealer en zal de foutcodes noteren (vorige keer waren het volgens mij C1260 Steering sensor en C1290 Torgue sensor). Quote
Wimis on Geplaatst 5 Januari, 2015 Geplaatst 5 Januari, 2015 kan het niet gewoon een "massa" probleem zijn? Quote
akopp Geplaatst 5 Januari, 2015 Topic Starter Geplaatst 5 Januari, 2015 De Soul bij de Kia dealer achter gelaten. Ze gaan morgen kijken wat er loos is. Ik zal jullie op de hoogte houden. 6-1-2015: Zonet een telefoontje van de Kia dealer ontvangen, ze gaan de gehele stuurcolom vervangen (onder KIA garantie), verwachting is dat dit morgen gereed zal zijn. 7-1-2015: 12:00 uur de Soul weer terug. Stuurkolom vervangen. Hopen dat het probleem nooit meer terug komt. Overigens uiterst goede service van Kia Dealer (Fase) te Moordrecht. 1 Quote
plattie Geplaatst 6 Januari, 2015 Geplaatst 6 Januari, 2015 Keurig dat ze het zo oplossen, zo hoort het ook. Met dit soort zaken wil je ook geen problemen hebben. Hopelijk is het hiermee opgelost! Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 6 Januari, 2015 Geplaatst 6 Januari, 2015 Daarom rij ik dus al een tijdje Kia, lang leven de lange garantie..... Quote
Major Case Geplaatst 6 Januari, 2015 Geplaatst 6 Januari, 2015 Keurig dat ze het zo oplossen, zo hoort het ook. Met dit soort zaken wil je ook geen problemen hebben. Hopelijk is het hiermee opgelost! Even de blijdschap temperen. Ik ben in bezit van een Sportage, ik heb er het tweede stuurunit al inzitten. Ik hoop voor je dat het bij die ene blijft. Quote
George1111 Geplaatst 13 December, 2016 Geplaatst 13 December, 2016 Ik heb met belangstelling het probleem met de stuurbekrachtiger over de Kia Soul gelezen. Ik heb in 2010 een nieuwe Kia soul gekocht. Ook ik heb problemen met de stuurbekrachtiger gehad. En heb dat nog steeds. De eerste keer (2015) vond ik het vreemd en heb de motor uitgezet. Contactsleutel eruit en opnieuw gestart. Storing was er uit. Daarna nog 2x dat de stuurbekrachtiger vastliep. Heb dit gemeld bij mijn onderhoudsbeurt. Volgens de monteur heeft hij de wagen gereset en inderdaad was de storing weg. Een tijdje storingvrij gereden en deze zomer weer last gehad. Dezelfde procedure met het contactsleuteltje toegepast en de storing was weer weg. Bij mijn laatste grote onderhoudsbeurt wederom de garage in kennisgesteld. De wagen is weer gereset en de storing is er weer uit. De receptionist zei er wel bij dat als het regelmatig terugkomt dat de stuurkolom vervangen moest worden maar dat dit een dure geschiedenis gaat worden. Circa 2600 euro. Ik beriep mij op de 7 jaar garantie maar dat werd door de receptionist "vrolijk" weggewuift. De wagen had 160.000 km gelopen (normaal voor een diesel) en hierdoor vervalt de garantie. Ook op mijn weerwoord dat ik dit probleem al eerder had gemeld werd niet op ingegaan. Tja....wat nu?? Quote
xtra40 Geplaatst 13 December, 2016 Geplaatst 13 December, 2016 hmmm bij ons heb je dan nog wel eens een coulance regeling dan betaald de fabriek ook een deel van de garantie na de garantie periode Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.