Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan met ertalon blokjes beginnen, maar is veel werk en niet gekeurd. Ik weet wel een firma, die de originele veren 3cm "uitrekt" deze worden daarna opnieuw gehard. Dit zou een bijkomend voordeel zijn, kwestie wegligging. Zonder het werk, 100? en ok voor de keuring...

Posted

In duitsland zijn er veer-pakketten voor de Sorento verkrijgbaar waarmee je je Sorento 3 of 4 cm kunt ophogen. Deze veren zijn door de garage binnen 1 a 2 uur in te bouwen, en je Sorento staat direct een stuk hoger zonder veel poespas. En, niet onbelangrijk, de kosten zijn ook nog eens beperkt. Zie o.a. het duitse sorentoforum http://www.sorento-forum.de of kijk direct op http://www.suv-tuning.de.

Ik heb diverse Sorento's in Duitsland gezien die deze veerpakketten onder de auto hebben. Ziet er goed uit, en de eigenaren zijn dik tevreden met deze oplossing.

• 3 months later...
Posted

Inmiddels heb ik ook zo'n veerpakket onder mijn Sorento zitten. Ik ben super tevreden. In eerste instantie had ik verwacht dat de Sorento harder geveerd zou zijn, maar dit is niet het geval. Hobbeltjes in de weg voel je bijna niet meer, ondanks mijn Sorento nu 4 cm. hoger is geworden.

Ik heb de veren bij www.va-tra.de (in Duitsland) gekocht. Ik kreeg daar een zeer goed advies. Zeker de moeite waard om even te kijken.

veren1.jpgveren2.jpg

Voor de ombouw (Links voorzijde, rechts achterzijde)

veren3.jpgveren4.jpg

Na de ombouw (Links voorzijde, rechts achterzijde)

Op de linker foto is de blauwe veer goed te herkennen. Deze blauwe veer wordt in de plaats van de standaard veer gemonteerd. Achter worden extra veren tussen de standaard veren geplaatst.