Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Soul: gebruikerservaring

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goede morgen,

Wij hebben onze Soul nu een maand of 6 en inmiddels 6200 km gereden. Bevalt perfect en om te kijken of het verbruik naar beneden kan nu overgestapt op de nieuwe benzine Energy Supreme. Kost iets duurder maar sinds ik het nu enkele weken gebruik hen ik het idee dat kia wat minder dorstig is. In de stad eerst 1:11,7 nu 1:12,7 wat een besparing is van ruim 8 % De benzine is 6 cent duurder dan de normale, wat neer komt op 4 % duurder. AL met al komt het netto uit op 4 % besparing.

Uiteraard ligt het ook aan je rijstijl en ik heb gemerkt dat bij snelheden boven de 120 km het verbruik hard oploopt.

Kan natuurlijk altijd andere benzine kiezen.

Goede jaarwisseling

Henk en Anja

Geplaatst

Ik heb ook opmerkingen over de kwaliteit van de lak bij mijn Sorento. De steenslag valt nogal mee maar ik heb steeds het idee dat er een vettig laagje op zit; zelfs na het wassen blinkt hij nooit echt naar mijn zin. Het is geen metallic; dat kon ik in zwart destijds niet krijgen. Misschien moet ik er maar aan wennen.

Alex

• 2 maanden later...
Geplaatst

Inmiddels nu zo'n 7500 km gereden verbruik daalt iets in de stad 1:12 en op grote weg 1:13 bij 120 km/u

Bevalt verder prima en wat leuk is dat als ik zeg als we een andere soul tegenkomen er gezwaaid wordt.

Ben al eens een tijdje achter een Soul blijven rijden.

Heb tot nu toe 1 negatieve reactie gehad.

Wel de radio vervangen door er een Pioneer op aan te sluiten gelijk met navigatie ( Wel los systemen) en het klinkt gelijk beter. Hoe de radio te demonteren staat in andere discussie.

Verder vind ik het prima zo alleen jammer dat Kia uit Den Helder vertrokken is.

Geplaatst

Ik heb mijn Soul X-Ecutive crdi nu 5 maanden (10 sept 2009) en ben uitermate tevreden.

Ik heb hiervoor ruim 25 jaar Nissan gereden, maar heb totaal geen spijt van de overstap naar Kia.

De teller staat nu op iets meer dan 10000km en zonder problemen. Alleen heb ik al wat steenslag schade voor op de moterkap, balen natuurlijk, maar met de huidige staat van de Nederlandse wegen niet zo verwonderlijk en op zwart zie je natuurlijk alles. Heb het zo netjes mogelijk proberen bij te werken wat mij aardig gelukt is.

Het verbruik ligt momenteel zo rond de 1 op 16 (veel snelweg) en hoop dat dit nog wat verbetert.

Groetjes,

Tugdriver

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...