gielios Geplaatst 28 Augustus, 2015 Geplaatst 28 Augustus, 2015 Hallo, Sinds deze week ben ik trotse bezitter van een Kia Rio uit 2006. Zoals jullie wellicht herkennen, start je dan met alle opties in je auto uitproberen. Alles werkt naar behoren, maar de airco gaat automatisch aan op het moment dat de ventilator aan staat en op een ontwaseming stand staat. Nu heb ik hier al verschillende topics gevonden en gelezen, maar niets sluit aan. - ik vind geen instructie in het boekje om een bepaalde code (5 keer drukken binnen 3 seconden) in te voeren om de instellingen te resetten/wijzigen (heb al verschillende poging gewaagd) - ik vind geen stekkertje/kapje achter mijn achteruitkijkspiegel waar ik iets kan verwijderen (voor zover ik weet is er ook geen sensor) Toch wil ik graag de airco (in elke stand) handmatig kunnen inschakelen, zonder dat dit automatisch gebeurt. Wie kan helpen of adviseren hierbij? Alvast dank voor jullie reacties! Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 Augustus, 2015 Geplaatst 28 Augustus, 2015 Ik heb geen Rio, maar ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt; dat stekkertje bij de spiegel is van de sensor voor automatische voorruitontwaseming. Blijkbaar heb jij die niet. Dus heb je ook niks aan de "code", want die is voor die functie. De A/C gaat automatisch aan bij ontwaseming omdat drogere lucht sneller ontwasemt. Mijn Picanto doet dat ook. Had je voor inschakelen van de ontwaseming de A/C uit staan dan gaat bij uitschakelen van de ontwaseming de A/C ook weer uit, stond A/C aan, dan blijft dat zo. Wil je ontwasemen zonder A/C dan volstaat 1 tik op de A/C-knop om die weer uit te zetten. Naar mijn weten is dit NIET uit te schakelen, maar vast geprogrammeerd om zo effectief mogelijk te werken. Zelf heb ik de CC altijd op Auto staan, met de A/C uit, pas als hrt echt warm is schakel ik die in. En 's winters doet de A/C toch al weinig; onder de 4°C werkt deze niet, om o.a. kapotvriezen te voorkomen. Quote
gielios Geplaatst 28 Augustus, 2015 Topic Starter Geplaatst 28 Augustus, 2015 Ik begrijp de keuze van KIA wel om dit 'zo effectief mogelijk' te functioneren. Het gaat mij meer om het brandstofgebruik en het voorkomen dat ik iedere keer deze handeling moet verrichten. Reactie en oplossingen zijn nog steeds heel erg welkom Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 Augustus, 2015 Geplaatst 28 Augustus, 2015 Een permanente oplossing is er vrijwel zeker niet, dat gaf ik al aan. Maar zoals ik ook al schreef; wanneer je de A/C uit hebt staan gaat deze ook weer uit als je de ontwaseming uitzet. Ik snap dat je brandstof wilt besparen, maar persoonlijk vind ik goed zicht VEEL belangrijker. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.