Ga naar inhoud

ik en mijn rio 2003 sedan


brouwer2001

Aanbevolen Berichten

Hoi Ronald,

Mij staat bij dat jij onlangs een sub in je koffer hebt gemaakt...?

Heb jij toevallig wat plaatjes van hoe en waar je de bekabeling hebt weggewerkt?

Ik overweeg opnieuw om het (toch maar) te gaan doen, en dan zijn voorbeeld plaatjes altijd handig natuurlijk...

Heeft jouw Rio overigens niet standaard een armsteun aan de bestuurdersstoel? Dat heeft de mijne in elk geval wel... (net als een Lendesteun)

Groetjes,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

hoi peter,

ik had alleen een versterker geplaats aan de achter zijde voor de achter speakers maar ik heb hem er weer uit gehaald omdat ik na diversen pogingen nog steeds motor geluid over de speakers hoorde ook na diversen filters te hebben gebruikt.

ik had de versterker opgehangen aan de beugels achter de zitting en de bedrading hier gelijk achter verstopt. ik heb hiervoor wel de achterbank eruit moeten halen. de bedrading heb ik onder de kappen aan de zijkant gelegd.

ik heb een kale versie van de rio waar weinig of niks op zit.

ik heb wel van de week een armsteun besteld in groesbeek speciaal vaar dit model rio. als die binnen is en gemonteerd wordt zaal ik wat foto's maken.

van de versterker heb ik helaas geen foto's was al klaar en toen bedacht ik mee dat ik foto's moest maken :-D.

gr ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


vandaag de armsteun binnen gekregen en geplaats.

een heel verschil met die universele dingen.

hij past precies boven op het bakje aan het eind van de middentunnel en de breedte is ook veel beter dan de universele.

zal zometeen nog even wat foto,s er van maken.

gr ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Ronald,

Ik ben benieuwd hoe het oogt, die middenarmsteun. Bij welk bedrijf komt het overigens vandaan? Groesbeek is immers niet ver hier vandaan...

Dank voor jouw info over de audio.

Ik HAD ooit een mooie subwoofer op het oog, maar deze is al een tijdje niet meer verkrijgbaar. Heb nu een nieuw setje op het oog, van een (door mij) geliefd merk.

Dat is een set van een subwoofer, 2 16,5 cm 2weg luidsprekers en een versterker. Heb er dan alleen nog een kabelset bij nodig.

Wie weet dus dat ik me er toch ook nog wel aan ga wagen...

Groetjes,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Ronald,

Kun jij mij uitleggen wat ik allemaal in welke volgorde los moet gaan halen om bij de luidsprekers van mijn Rio te komen??

Voor de reden: zie mijn dagboek: http://www.kiaclub.nl/dagboek-van-kia-rijders/1184-kia-rio-1-5-ls-imagination-sedan-2004-a.html#post14096

Wat moet ik w

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi peter,

je begint bij de bank zitting er zitten 2 bouten onder de zitting ring/steek maat 12 deze los halen en je kan de zitting verwijderen.

dan zie je onder de rugleuning 3 bouten ook los halen en de leuning optillen uit ophang beugels.

dan is de bank weg. hoedenplank vanuit de kofferbak de grijze puntjes samen knijpen met een tang en er terug uit duwen.

de 2 schroeven in de kofferbak bij het 3de rem licht losdraaien en dan met een plate schroeven draaier de bouten er ook uit halen dan ligt het 3de rem licht los.

daarna aan de binnen zijde nog een paar fixeer knopjes er uit halen bij de hoedenplank dan kun je hem verwijderen en zie je een kale plank met speakers.

in principe kun je het af met een steek/ring sleutel 12 en 10 , tang en plate schroeven draaier.

het lijkt veel werk maar valt reuze mee.

ik doe er nu z'n 10 tot 15 minuten over.

suc6 gr ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


suc6 peter,

bij deze nog wat foto's van de armsteun.

deze heb ik gekocht bij botec autosport: http://www.botecautosport.nl/Basis.aspx?Tid=2&Sid=5&Hmi=5&Smi=0

ik heb gekozen voor zwart omdat deze kleur terug komt in het dashboard en de kleur grijs vele kleuren kan hebben.

de steun is opklapbaar, er zit een vak in en de beklede bovenzijde is nog te verschuiven.

kosten 55

post-1113-1297852815,02_thumb.jpg

post-1113-1297852815,47_thumb.jpg

post-1113-1297852816,1_thumb.jpg

post-1113-1297852816,55_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die zwarte stangen van de Isofix voorbereiding bedoel je?

Daar staat nu al mijn kratje aan vast met de auto spullen (ruitensproeiervloeistof, wielenkruis, gevarendriehoek, etc.). Maar het is zeker een optie, ik had daar ook al aan gedacht.

Vond de klus inderdaad redelijk meevallen, het ging v

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 6 maanden later...
met deze auto zal niet veel meer gebeuren we houden hem als 2de auto.

hopelijk hoef ik op onze nieuwe auto weing extr's er op te zetten.

Damn Ronald! Zo'n Soul Burner wil ik ook wel!!!

Zonde dat de Rio dan de 2e auto zal zijn, maar je doet em in elk geval (nog) niet weg.

Groetjes,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




×
×
  • Nieuwe Aanmaken...