Toshi Geplaatst 10 November, 2015 Geplaatst 10 November, 2015 ben op zoek naar een gebruikte kia en zie ineens de term 'kia top selectie' opduiken. hier kun je er meer over lezen: http://www.kia.com/nl/occasions/top-selectie-informatie/ wat ik nu wel weten is: 1. die 7 jaar garantie is toch altijd? hoeft toch geen top selectie te zijn? dus 'top selectie' voegt er toch niets aan toen? 2. ook KIW is toch standaard als de auto bij een dealer vandaan komt? hoeft dan toch niet speciaal een 'top selectie' te zijn? 3. 105 punten controle? Wat zijn die 105 punten? kan er nergens wat over lezen. 4. lijkt me duidelijk. onderhoud volgens fabriek. geen vragen hierover. 5. hier staat dat de auto klaargemaakt wordt met originele kia onderdelen? wat bedoelen ze hier nu met klaargemaakt? welke onderdelen? mogen er deukjes en krasjes (wat normaal is voor een gebruikte auto) in zetten of heeft een 'top selectie' geen deuken en krassen? 6. NAP. ook duidelijk. 7. Je krijgt er een onderhoudsbeurt bij. ook duidelijk. maar goed, ik heb met name vragen over puntje 3 en puntje 5. Wil graag weten wat die 105 punten dan zijn (en wellicht wordt het volgende puntje duidelijker) en wat maken ze dan klaar? een beetje poetsen en tanken of nog meer?.... Quote
Wimis on Geplaatst 10 November, 2015 Geplaatst 10 November, 2015 ben op zoek naar een gebruikte kia en zie ineens de term 'kia top selectie' opduiken. hier kun je er meer over lezen: http://www.kia.com/nl/occasions/top-selectie-informatie/ wat ik nu wel weten is: 1. die 7 jaar garantie is toch altijd? hoeft toch geen top selectie te zijn? dus 'top selectie' voegt er toch niets aan toen? 2. ook KIW is toch standaard als de auto bij een dealer vandaan komt? hoeft dan toch niet speciaal een 'top selectie' te zijn? 3. 105 punten controle? Wat zijn die 105 punten? kan er nergens wat over lezen. 4. lijkt me duidelijk. onderhoud volgens fabriek. geen vragen hierover. 5. hier staat dat de auto klaargemaakt wordt met originele kia onderdelen? wat bedoelen ze hier nu met klaargemaakt? welke onderdelen? mogen er deukjes en krasjes (wat normaal is voor een gebruikte auto) in zetten of heeft een 'top selectie' geen deuken en krassen? 6. NAP. ook duidelijk. 7. Je krijgt er een onderhoudsbeurt bij. ook duidelijk. maar goed, ik heb met name vragen over puntje 3 en puntje 5. Wil graag weten wat die 105 punten dan zijn (en wellicht wordt het volgende puntje duidelijker) en wat maken ze dan klaar? een beetje poetsen en tanken of nog meer?.... Neem nu een BOUT. die kun je van 46 kanten bekijken! Zo hee, dat telt even lekker af............... (snap wel wat je bedoelt hoor) Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 10 November, 2015 Geplaatst 10 November, 2015 Zou zeggen van vraag het de dealer waar je de nieuwe Kia op het oog hebt. Die zal je er alles over kunnen vertellen lijkt mij. Ik zou je hier geen antwoord op kunnen geven. Quote
Smart Geplaatst 14 November, 2015 Geplaatst 14 November, 2015 Wel degelijk goed dat ze het doen, want je kunt nog steeds een auto aanschaffen die vanaf het begin kwaaltjes heeft die anders niet naar voren waren gekomen tijdens een kleine inspectie. Dan heb je wel de rest van de 7 jaars garantie, maar staat je auto meertijds in de garage. Quote
Paul65 Geplaatst 15 December, 2015 Geplaatst 15 December, 2015 Geen idee wat in die 105 punten zit; in ieder geval niet de afstelling van de dimlichten. Die van mijn Cee'd schenen de hemel in na aflevering. Zo hoog dat de tegenliggers er niet eens last van hadden Ik ben maar even bij een plaatselijke algemene garage langs geweest; ik had geen tijd om de Kia dealer er op aan te spreken. Die zijn alleen open als ik moet werken. De garage om de hoek deed het even voor nop net voor sluitingstijd. Overigens was ook de batterij van de sleutel (keyless entry) bijna leeg. De auto was wel mooi gepoetst maar dit soort details zijn een beetje slordig. Toen de Picanto van mijn vrouw afgeleverd werd stond het stuur niet in de 'nul' stand bij rechtuitrijden. Vond (dezelfde) dealer geen probleem. Binnenkort maar uitlijnen en gelijk maar nieuwe banden erop. 3 maanden na aflevering.... Ben toch maar overgestapt naar een andere Kia-dealer. De garantie gaat gelukkig mee. Geen hand vol maar een land vol 1 Quote
Toshi Geplaatst 16 December, 2015 Topic Starter Geplaatst 16 December, 2015 valt mij erg op dat de garantiebeleving toch echt afhangt van de dealer en niet van kia zelf......... en het stuur moet recht staan, geen discussie... p.s. ik weet nog steeds niet wat die 105 punten zijn... bij Honda hebben ze ook zoiets en die auto's moeten b.v. minimaal 5mm bandenprofiel hebben.... dat zijn toch goede dingen? Quote
xtra40 Geplaatst 16 December, 2015 Geplaatst 16 December, 2015 105 punten daar zit je zo aan elk lampje en schakelaar is een punt dit moeten wij ook allemaal controleren en dan noem je dit als dit allemaal werkt of is gerepareerd top selectie en de auto mag niet ouder dan een bepaald bouwjaar zijn geloof ik Quote
Paul65 Geplaatst 16 December, 2015 Geplaatst 16 December, 2015 Mijn Cee'd was 'Kia top selectie' maar dan toch die foutjes. Niet wat ik ervan verwacht voor 20k + 395 euro rijklaarmaakkosten dus dat is een van de redenen om van dealer te wisselen. Notabene een Cee'd en een Picanto gekocht bij hun in 2 maanden tijd! En dan nog zeggen dat de uitlijning van de Picanto acceptabel is. De banden van de Picanto zaten iets onder 4mm. Die gaan er dus ook af. Op eigen kosten uiteraard Dat de nieuwe dealer op 10 minuten (leen)fietsen van mijn werk zit is mooi meegenomen. Enfin, die 105 punten lijst is pas nuttig als de klant de lijst krijgt en ziet dat alle punten afgevinkt zijn. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.