willem1 Posted April 8, 2009 Posted April 8, 2009 Voor alle duidelijkheid - Postbus 51 - Wat zijn de eisen voor de op mijn auto aangebrachte verlichting? Quote
willem1 Posted April 9, 2009 Author Posted April 9, 2009 't Ging mij meer om de eisen vwb. xenon Makkelijker wordt het er weer niet op, xenon heb ik al weer 2 jaar en ben hartstikke tevereden met zo'n bak licht! Quote
Seagull Posted April 9, 2009 Posted April 9, 2009 Wat ik heb meegekregen is, dat er sinds jan. 2007 officieel slechts xenon geplaatst mag worden als de auto is voor zien van automatische niveauregeling en koplampsproeiers. Quote
El-Rio-Grande Posted April 10, 2009 Posted April 10, 2009 Dat is ook het verhaal dat mij verteld is bij de dealer. Dat zal dus best eens kunnen kloppen.. Quote
Dutchdragon Posted April 10, 2009 Posted April 10, 2009 Wat ik heb meegekregen is, dat er sinds jan. 2007 officieel slechts xenon geplaatst mag worden als de auto is voor zien van automatische niveauregeling en koplampsproeiers. Ik kan ook zeggen dat dat helemaal 100% correct is. Je mag Xenon plaatsen mits je koplampsproeiers en niveauregeling hebt. Jaartal wat jij aangeeft klopt ook. Ik heb iig geen koplampsproeiers, kan wel zo'n bumper aanschaffen maar kost me iets teveel. Dus gewoon Bi-Xenon erin en we zien het wel. Quote
El-Rio-Grande Posted April 10, 2009 Posted April 10, 2009 Ik heb zelf geen koplampsproeiers, geen idee ook of dat voor de Rio verkrijgbaar is... Zal wel weer eens niet Maar mijn auto is dan ook van 2004 en valt dus in principe niet onder die regeling... Quote
willem1 Posted April 29, 2009 Author Posted April 29, 2009 Laatste nieuws vwb. verlichting......... Ook worden per 1 mei nieuwe eisen gesteld aan de verlichting van voertuigen. Lichtarmaturen mogen voortaan alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. In koplampen met code HC, HR of HCR moet een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen ( Quote
El-Rio-Grande Posted April 29, 2009 Posted April 29, 2009 Laatste nieuws vwb. verlichting.........Ook worden per 1 mei nieuwe eisen gesteld aan de verlichting van voertuigen. Lichtarmaturen mogen voortaan alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. In koplampen met code HC, HR of HCR moet een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen ( Quote
Recommended Posts