Jump to content

Even voorstellen

Recommended Posts

Hallo mede forumleden,

Sinds vandaag lid geworden van het kia forum. Ben meer als een jaar eigenaar van een 2003 KIA Sorento 2.5 CRDI. Ik heb intussen gemerkt dat je of van een Sorento moet houden of er ver vandaan moet blijven. Ik heb besloten om maar van de Sorento te houden ondanks de problemen die daarmee gepaard gaan. Ik noem even: defecte turbo (waarschijnlijk 'mis'gebruik van de vorige eigenaar). Tijdens de diagnose hiervan door de ANWB is de motor op olie gaan lopen en op hol geslagen. Kosten 1200 euro. Toen niet in de gaten gehad dat ook mijn overloop tankje voor de koelvloeistof was gaan scheuren door de overdruk bij het ophol slaan. Omdat het winter was had ik gelukkig vrij snel door dat er op een gegeven moment iets mis was omdat de cabine niet meer warm werd. Probleem lijkt ook vaker voor te komen daarom op de sloop een nieuw type tankje kunnen krijgen. KIA dealer had mij 160 euro willen rekenen voor het vervangen van het tankje en was nu voor 30 euro klaar.

Ondanks deze problemen blijf ik het een beest van een wagen vinden waarmee ik met plezier =/- 30.000 km per jaar rij.

Gr,

Teunis