Jump to content

Verkoopcijfers Kia naar dieptepunt.

Ronaldceed

Recommended Posts

De destastreuze ontwikkelingen bij Kroymans zijn goed zichtbaar in de verkoopcijfers. Er werden slechts 20 Kia's, 7 Alfa Romeo's en 5 Saabs geregistreerd. Van SsangYong is al het hele jaar niet

Zijn dit de cijfers van heel 2009, of alleen van vorige maand??

Als dit voor 2009 is, idd erg weinig nieuwe Kia's on the road.

Jammer, maar denk toch wel dit niet alleen met Kroymans te maken heeft, de recessie doet ook een aardige duit in het zakkie.

Philip

Matige cijfers inderdaad. Wij hebben binnen Peugeot wel wat betere cijfers. Ik denk, als je gaat vergelijken met de segmenten (Picanto=1-7, Rio=207, Sportage/Carens=3008, Soul=207SW, Cee'd=308) dat dit de maandcijfers voor 1 dealer zijn. De Soul kan ik niet echt koppelen aan een Peugeot kwa segment, want dit is de 2007/2008 maar die moet nog komen.. Vandaar 207SW.

Tsja.. opzich mogen ze nog nieteens klagen. Dealers verkopen momenteel de occasions als gekken in vergelijking met de nieuwe auto's. Bij Opel gaat het helemaal vreemd. Ik sprak laatst iemand van de locale Opel-dealer hier, en die vertelde me meer Insignia's te verkopen dan Corsa's en Agila's, terwijl die twee segmenten (A- en B-segment) bij andere merken juist het beste lopen.

Het is gewoon een vreemde en wreede periode voor de autohandel.

Deze cijfers zijn kenteken registraties.

Er staan voetbalvelden vol voorraad Kia's en deze worden ook gewoon door de dealers verkocht.

Aangezien Krooymans plat ligt is het de vraag van wie deze voorraad is en hoe dat uitgeleverd kan worden.

Dat is een curator kwestie.

Als de situatie genormaliseerd is krijgen de verkoop cijfers van Kia in mei een enorme boost (maar niet heus)

De april verkopen worden dan gewoon uitgeleverd en op kenteken gezet en meegerekend met mei.

No Panic dus.

• 4 weeks later...

Ik wacht al vanaf Juli 2008 op mijn Kia, hij staat in Nederland achter slot en grendel, mijn dealer kan nog steeds geen kenteken aanvragen.

vervelend voor mij maar ook voor de dealers die met de Kroymans affaire te maken hebben. ze vertelde mij dat het eind Mei gaat gebeuren, maar dat is het al dus steeds maar wachten.

• 1 month later...
Ik wacht al vanaf Juli 2008 op mijn Kia, hij staat in Nederland achter slot en grendel, mijn dealer kan nog steeds geen kenteken aanvragen.

vervelend voor mij maar ook voor de dealers die met de Kroymans affaire te maken hebben. ze vertelde mij dat het eind Mei gaat gebeuren, maar dat is het al dus steeds maar wachten.

En Jacoline heb je de kia soul? Zo ja laat wat van je horen.

Als dit niet het geval is dan leef ik met je mee.

En moet er een goeie verklaring zijn om iemand zo lang te laten wachten.

Tot hoors,

Relena

De destastreuze ontwikkelingen bij Kroymans zijn goed zichtbaar in de verkoopcijfers. Er werden slechts 20 Kia's, 7 Alfa Romeo's en 5 Saabs geregistreerd. Van SsangYong is al het hele jaar niet