Jump to content

levering nieuwe kia's

hein

Recommended Posts

Mijn nieuwe pro cee,d staat in Leeuwarden wacht op vervoer naar de dealer, dus het is een auto die zo geleverd kan worden. Echter Ik heb begrepen dat er problemen zijn met het afgeven van het kenteken.

Weet iemand hoe het hier mee staat.:-)

Ik heb net contact gehad met mijn dealer, die van mij staat in Rotterdam te wachten op vervoer. Ze hebben vanmiddag nog een overleg i.v.m het feit dat alle nieuwe auto's die nu bij Kia dealers in de showroom staan nog van de oude importeur zijn. Als daar alle handtekeningen onder worden gezet onder dat besluit wat vanmiddag genomen moet worden moeten ze heel snel kunnen gaan leveren. Aangezien ik ook nog lederen bekleding, parkeersensoren enzovoorts heb besteld wat achteraf ingebouwd moet worden duurt het voor mij zeker nog 2 weken om de auto klaar te krijgen als hij binnen is ik hoop voor jou dat het wat sneller gaat. Vrolijk wordt je er niet van!

ook wij wachten op een nieuwe levering van een rio. Volgens derden is er beslag gelegd op de tegoeden van kroymans. Op dit moment gaat kia echter verder als kia europe. Er zou dus schot in de zaak moeten zitten.

Levering van kentekens blijkt via de distributeur (vh dus Kroymans) te gaan.

Kroymans is enkele weken geleden failliet gegaan.

Eigenlijk totaal geen duidelijkheid...

KIA Nederland nu onderdeel van KIA Europe.

Vraag is : is alles weer normaal ? Worden er weer autos geimporteerd en afgeleverd bij de dealers ? Mijn dealer informeerd zijn klanten bar slecht....

Wij hebben vandaag contact gehad met onze dealer, Hij zei dat de afgifte van kentekens een week vertraagd was. Het wordt waarschijnlijk 2 juni. Onze bestelde pro cee'd staat nog steed in Leeuwarden.Blijkbaar halen ze hem pas op als het kenteken afgegeven wordt.Ik vind het onbegrijpelijk dat in deze tijd geen auto's maar helaas er zit niets anders op dan weer langer wachten.:cry:

• 3 weeks later...

Ik heb vadaag bericht van de dealer:

We hebben goed nieuws te melden .De door u bestelde Kia Pro Cee’d 1,4 ISG Fifteen in de Kleur Black Pearl is binnen. U hoeft dus niet van kleur te wijzigen om snel te kunnen rijden.

Wij kunnen hem de volgende week al ophalen.

Hoewel wij de witte uitvoering supergaaf vinden maar hiervan nog geen levertijd weten kiezen we nu voor een zwarte.

Dat wordt dan wel een andere foto van je nieuwe bolide, OK!?

Overigens, mooi zwart is ook mooi, toch?

Las laatst in de Autokampioen (28.05.09) dat ruim 40% voor zwart kiest en 39% voor grijs. De rest kiest vooral voor blauw, wit of bruin (!). Wit is overigens aan een opmars bezig, van 1% van de kopers in 2007 naar 2% in 2008 en 5% in 2009....

Dat is dan in NL..., kom je bv. in Dubai zijn nagenoeg alle auto's wit maar dat is zeer verklaarbaar.

't Is daar een pietsie warmer dan bij ons...;)

Succes en vooral veel veilige kilometers!

• 4 weeks later...

Mijn nieuwe Carens staat al weken in de garage :-( inmiddels is de gastank ingebouwd, trekhaak bevestigd, cruise-control gemonteerd en radio geplaatst, maar het BPM gebeuren blijft een hekel punt :-(

Hij mag niet vrijgegeven worden van de curator. Ik voel mij zeer benadeeld door dit hele gebeuren. Lijkt maar geen schot in de zaak te komen.

Morgen maar weer eens bellen met de dealer.

Mijn nieuwe Carens staat al weken in de garage :-( inmiddels is de gastank ingebouwd, trekhaak bevestigd, cruise-control gemonteerd en radio geplaatst, maar het BPM gebeuren blijft een hekel punt :-(

Hij mag niet vrijgegeven worden van de curator. Ik voel mij zeer benadeeld door dit hele gebeuren. Lijkt maar geen schot in de zaak te komen.

Morgen maar weer eens bellen met de dealer.

Heeeeeeel veel duimtjes niet alleen van ons maar ook van andere forumleden denk ik.

We leven met je mee dit slaat natuurlijk nergens op maar is wel een gevolg ervan wat

gebeurd als er niet op een correcte manier zaken wordt gedaan.

Mensen zoals jij hebben dan de pech, en krijgen het op hun bord.

Of jij er dan iets aan kunt doen interesseert even niemand.

We blijven voor je duimen dat het snel is afgelopen en hou vol.

Groetjes,

Relena

Hoi,

ik wacht ook op het kenteken terwijl de auto (C`eed 1.4 X-ecutive) al maanden rij klaar staat in de garage.

Van mijn dealer begreep ik dat ze deze week beginnen met oude kentekens uitleveren waar dus 2 keer BPM over betaald moest worden en dat ze volgende week bijna alle on hold auto's de deur uit moeten hebben, maar I`m not holding my breath want Kia heeft wel vaker iets beloofd...

Al moet ik zeggen dat de dealer zelf wel eerlijk is en er alles aan doet ons klant te houden. uiteindelijk kan de dealer er ook niks aan doen...

Maar ja, wel knap vervelend allemaal...

wij gaan over 8 weken op vakantie.

Als het kenteken dan nog niet binnen is krijgen we een andere vervangende auto mee maar zij gaan er van uit dat dit niet nodig is...

Hoop maar dat ze gelijk hebben...

Hoi,

ik wacht ook op het kenteken terwijl de auto (C`eed 1.4 X-ecutive) al maanden rij klaar staat in de garage.

Van mijn dealer begreep ik dat ze deze week beginnen met oude kentekens uitleveren waar dus 2 keer BPM over betaald moest worden en dat ze volgende week bijna alle on hold auto's de deur uit moeten hebben, maar I`m not holding my breath want Kia heeft wel vaker iets beloofd...

Al moet ik zeggen dat de dealer zelf wel eerlijk is en er alles aan doet ons klant te houden. uiteindelijk kan de dealer er ook niks aan doen...

Maar ja, wel knap vervelend allemaal...

wij gaan over 8 weken op vakantie.

Als het kenteken dan nog niet binnen is krijgen we een andere vervangende auto mee maar zij gaan er van uit dat dit niet nodig is...

Hoop maar dat ze gelijk hebben...

Hou ons op de hoogte dit kan echt geen 8 weken meer gaan duren.

Zeker als ik lees dat er de oplossing is om 2 keer de BPM te betalen.

Relena

na lang wachten vandaag de pro ceed geleverd gekregen. 6 weken eerder dan voorspeld.

Veel plezier ermee en laat horen hoe ie rijdt en denk aan foto's.

Heerlijk telkens opnieuw om te lezen dat er weer eentje is uitgeleverd.

Groetjes,

Relena

• 2 weeks later...