kkrouwel Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Ik heb sinds april een Picanto met een AVIC-F550Bt navigatie systeem( 2e hands gekocht). Ik gebruik tot dusver alleen de radio functie. In mijn vorige auto had ik een gewone radio. Als ik thuis 100% Nl opzet. had ik na 70 km nog steeds deze zender. Met dit radio systeem wordt de zender al na een km of 20 zwakker. Als ik onder een viaduct doorrijd stoort het geluid ook. In de handleiding vond ik dat als de PI functie aangezet wordt het systeem automatisch naar een sterkere zoekt met het zelfde programma. Omdat 100% NL ook een nationale zender is zou dit dus automatisch moeten gebeuren. Functie PI aangezet maar helaas geen reultaat. Heeft iemand hier ervaring mee. Krijn Quote
xtra40 Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Je moet even kijken/meten of je antenne nu wel van stroom word voorzien anders is de ontvangst ook erg slecht Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
mien-moeke Posted July 21, 2016 Posted July 21, 2016 Er zijn, voornamelijk in het begin, erg veel problemen geweest met deze radio. Bij mij was het ontvangst dusdanig slecht dat ik maar 2 zenders kon ontvangen. Maar wel met heel veel ruis. Na meerdere keren terug te zijn gegaan naar de dealer, incl. 1x een nieuwe unit erin, bleek dat er een stekkertje niet goed werd aangesloten/aangedrukt. (Exacte info weet ik niet) Ook is er, in 2014 geloof ik, een software update geweest dat heel veel problemen en instabiliteit verhielp. Incl. het vergeten van instellingen bij lage temperaturen. Ik weet niet of jouw gehaktstaafje bij een dealer weg komt, anders kun je daar het beste even heen gaan. Quote
Recommended Posts