AJ Mol Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 Facelift Kia Sorento? De Kia Sorento is in Europa nog geen drie jaar op de markt, maar in thuisland Korea werkt Kia al aan een facelift. De veranderingen zullen voornamelijk aan de voor- en achterkant te vinden zijn. Zie de twee spionagefoto's geplaatst door een Koreaan, waarop de Sorento zowel een ingepakte neus als achterzijde heeft. Ook de achterste zijruiten zijn bedekt, dus ook hier heeft Kia mogelijk iets nieuws in petto. Quote
Yunicx Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 Ik wil meer ... meer foto's ! Trek die hoes van die voor- en achterkant af, ik wil het chassis zien ! Andr?, doe er wat aan ! Quote
scorpioshuma Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 jammer dat de foto's het nu al niet meer doen Quote
AZ Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Ze doen het wel ... http://file1.bobaedream.co.kr/special/special1115809897.jpg http://file1.bobaedream.co.kr/special/special1115809897_2.jpg Take care & drive safe, AZ Quote
scorpioshuma Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 ze doen het alleen als je het bestand download, klikken en openen en je komt op de homepage uit. Quote
Timo Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Tja das lekker heb ik bijna mijn extrem krijggie dit. Nee hoor hoop gauw de extreme te rijden. Het lijkt me fantastisch, verwachte leverdatum eind mei. Quote
AZ Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Geloof me, de foto's openen wel. Probeer het eens op de volgende manier: copieer 1 van de 2 fotolinks ( niet de shortcut !) Open dan een nieuwe internetpagina. Verwijder de http:// en alles wat daar staat ( b.v.. www.google.com) Plak hier na het gecopieerde ter vervanging van de string (maar sla nog niet op ENTER !!) dan voor de zekerheid ... ga naar C\Windows\Temporary Internetfiles en verwijder alles wat daar staat. Doe dit ook met alles in de TEMP-directory ( eveneens in de Windows directory ) Sluit de windows directory, ga met je muis naar het open venster waar je net de http: in hebt gecopieerd, tik daar maar 'ergens' in met je linker muisknop, en sla dan ENTER op je toetsenbord. Nu zou het moeten lukken. Succes & drive safe, AZ Quote
Yunicx Posted May 16, 2005 Posted May 16, 2005 Zo'n vage beschrijving heb ik nog nooit eerder gezien. Quote
AZ Posted May 18, 2005 Posted May 18, 2005 foto's wel dan ? Anyway, het spijt me moeite te hebben gedaan om je te willen helpen. Geen dank en drive safe, AZ Quote
Yunicx Posted May 18, 2005 Posted May 18, 2005 Er is wel iets vreemds aan de hand. Ik heb de link op twee verschillende PC's getest en de response was bij beide PC's anders. De ene opende netjes de foto, de andere PC werd naar de webroot teruggekoppeld van de Koreaanse site, zonder image. In ieder geval is in het laatste geval de meest snelle oplossing de link naar een foto te kopieren en deze te plakken in de URL balk in een nieuw browservenster. Dit werkt sowieso. Voor beide PC's had ik de cookies aanstaan en popup vensters aangezet, beide WXP SP2 en zelfde IE V6.029. Quote
Guest Two Plugs Posted September 15, 2005 Posted September 15, 2005 Een site waarop je veel 'spyshots' kunt vinden is autowereld.com. Zo ook voor de Sorento, van een goede kwaliteit, maar wel voorzien van camouflage materiaal. Op deze site staan overigens ook spyshots van een compleet nieuwe Santa F?. http://www.autowereld.com/spy-shots.asp?artikel=2396&pa=3&fr=1 Groet, Quote
AJ Mol Posted September 15, 2005 Author Posted September 15, 2005 Eindelijk weer een foto. Bedankt. Ik had hem gemist. Tijdens mijn vakantie uitgekomen. Door computer storing niet verder meer kunnen zoeken. Nu staat hij er wat duidelijker op. Quote
AJ Mol Posted January 2, 2006 Author Posted January 2, 2006 Eindelijk weer wat nieuwe beelden van de nieuwe Sorento. Uiterlijk niet zoveel wijzigingen. Andere koplampen, andere voorbumper en achterbumper. En verder is mijn koreaans niet zo goed. Zie wat kleine detailfoto's en tekst op deze koreaanse website: http://autospy.dreamwiz.com/board/bbs.php?table=spyshot2&query=view&uid=662&p=2 en onderstaande foto's: Mocht er meer nieuws komen dan hou ik jullie weer op de hoogte. Quote
AJ Mol Posted February 4, 2006 Author Posted February 4, 2006 Kia Sorento gefacelift Kia heeft de populaire SUV Sorento een milde facelift gekregen. Zo moet hij het weer kunnen opnemen tegen bijvoorbeeld de nieuwe Hyundai Santa Fe en de Chevrolet Captiva. De vernieuwde Kia Sorento krijgt een dieselmotor met een liefst 21 procent toegenomen vermogen. De 140 pk van de huidige 2,5 CRDi verandert in 170 pk. Ook de benzineversie wordt krachtiger. De 3,5-liter V6 ruimt het veld ten gunste van de 3,3-liter V6 met 235 pk. Aan de binnenzijde is de indeling van de middenconsole herzien en zijn daar luxueuzere materialen gebruikt. De ruimte achterin is toegenomen omdat de voorstoelen een andere vorm hebben gekregen. Ook is de achterbank voortaan gemakkelijker neer te klappen. Volgens Kia is het ontwerpteam erin geslaagd de vernieuwde Sorento een elegant en vertrouwd uiterlijk te geven. Zowel aan de voor- als achterzijde zijn de gewijzigde lichten de opvallendste vernieuwing. http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4515 Quote
Guest Two Plugs Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Piew... moet toch maar weer eens wat spaarcentjes gaan oppotten... Gelukkig heb ik die 170 PK al... moet je nagaan, wat de nieuwe CRDi gaat opleveren met tuning! Quote
AJ Mol Posted March 15, 2006 Author Posted March 15, 2006 Nog wat uitgebreidere info over de nieuwe Sorento: De populaire Sorento krijgt later in 2006 fors meer kracht in zowel de diesel als benzinemotor, die beiden aan de Euro-4 emissienorm voldoen. Met behulp van VGT Variable Geometry Turbo techniek stijgt het vermogen van de viercilinder dieselmotor met ruim 21% naar 125 kW (170 pk) bij slechts 3.800 toeren per minuut. Het draaimoment, met een plus van 14% naar 343 Nm, lijkt op het eerste gezicht minder spectaculair gestegen. Echter, deze trekkracht is nu volledig beschikbaar vanaf slechts 1.300 toeren per minuut tot aan het maximum toerental! Dit geeft enorme voordelen voor de bestuurder op het punt van ?driveability?; soepel en krachtig rijden bij elk toerental en elke snelheid. De V6 benzinemotor is vernieuwd met een kleinere cilinderinhoud van 3,3 liter, die effici?nter wordt ingezet, met onder meer CVVT Continuously Variable Valve Timing. Het brandstofverbruik in de praktijk daalt, terwijl niettemin 175 kW (238 pk) vermogen geleverd kan worden bij 6.000 toeren per minuut; een verbetering met ruim 22%. Het maximum draaimoment bedraagt 307 Nm bij 4.500 toeren. De 2,4 liter viercilinder benzinemotor vervalt uit het leveringsprogramma, omdat de nieuwe V6 diens economie nagenoeg kan evenaren en bovendien hogere prestaties mogelijk maakt. De Sorento 2.5 turbodiesel is naar keuze leverbaar met een handbediende vijfbak of een eveneens vijftraps automatische transmissie. De 3.3 V6 wordt standaard geleverd met de vijftraps automaat, die desgewenst ?door middel van de Sportshift- ook sequentieel met de hand bediend kan worden. De acceleratie en topsnelheid van de Sorento zijn naar rato van het toegenomen vermogen verbeterd. De diesel versnelt in 12,4 seconden (-2,2 sec of 15%) vanuit stilstand naar 100 km/h en is op een topsnelheid van 180 km/h gelimiteerd. De V6 benzinemotor brengt de Sorento in 9,8 seconden (-0,8 sec of 7,5%) naar 100 km/h en versnelt vlot door naar een gelimiteerde top van 190 km/h. Bij 100 km/h kruissnelheid verbruikt de dieselmotor slechts 8,3 liter per uur en de V6 neemt genoegen met 9,9 liter per uur (dit is respectievelijk 8,3 en 9,9 l/100 km). Exterieur en interieur opgefrist met nog meer elegantie en sportiviteit Tegelijk met de ?power boost? krijgt het exterieur subtiele retouches, die zowel de elegantie als het stoere karakter van de Sorento onderstrepen. De bumpers worden voller en ook de kunststof panelen op de flanken en rond de wielkasten zijn nieuw gestileerd. Hetzelfde geldt voor de koplampen met hogere lichtopbrengst en achterlichtarmaturen. Het interieur is sportiever en onverminderd stijlvol vormgegeven. Er is ook heel praktisch voordeel, zoals de gewijzigde vorm van de voorstoelen die meer beenruimte achterin geeft. De bekleding is vernieuwd en heeft een donkere, sportieve kleurstelling. Daarbij is de middenconsole aangepast met een strakkere indeling en materialen van zichtbaar en voelbaar hoger kwaliteitsniveau. Kenmerkend voor de klasse van de Sorento is bijvoorbeeld de dual-zone climate control, met aparte temperatuurinstelling voor de bestuurder en bijrijder. De Sorento behoudt zijn onafhankelijke voorwielophanging en de 5-link achteraslokatie met schoefveren rondom. De afstemming van de veren en gasgevulde schokdempers is aangepast om bij de hogere topsnelheden optimaal comfort te bieden bij het gewenste sportieve weggedrag en stuurprecisie. De actieve veiligheid wordt tevens vergroot door het leverbare ESP Electronic Stability Control. Quote
Guest Two Plugs Posted March 21, 2006 Posted March 21, 2006 Ben overtuigd, ga beginnen met sparen... Wil met de mijne eerst ff de twee-en-halve ton klokken. Afspraak omtrent de afschrijving is reeds met mijn Kia dealer gemaakt, lever 3.000 Eu per jaar in gebasseerd op mijn huidige jaarlijke kilometrage van 40.000; de teller staat nu (maart 2006) op een restwaarde van 23.000,- gebasseerd op mijn nieuwprijs van (juli 2002) 34.000,- Eu. W?l eerst ff afwachten wat de nieuwe gaat kosten. Wil ik nu een nieuwe Sorento in een vergelijkbare uitvoering als mijn EX Custom, dan kom ik uit op een Extreme van ruim 42.000,- Eu... En da's geen kattepis. Een stijging van nieuwprijs van 8.000 Eu in 3 jaar! Eigenlijk idioot... Quote
AJ Mol Posted March 22, 2006 Author Posted March 22, 2006 Ik ben ook aan het sparen geslagen. Op een rekje heb ik het ook niet liggen. Ik ben ook zeer benieuwd naar de nieuwprijs, maar ook de restwaarde van de huidige Sorento. Gisteren net een APK gehad. Dus nu 3 jaar oud. Mogelijke levering heb ik begrepen september 2006. Nog even een foto van het nieuwe interieur. Quote
Kia Fan Posted March 22, 2006 Posted March 22, 2006 De diesel waarschijnlijk medio Oktober dit jaar! En de 3.3 V6 word ongeveer maart volgend jaar. Volgens mijn info dan...... Hier wat aanvullende info: (is internationale info dus niet exact zoals de auto naar NL komt) TECHNICAL SPECIFICATION Kia Sorento 2006 Body & Chassis Five-seater, five-door SUV, with all-steel unitary body-chassis construction. Choice of two transversely-mounted engines driving all four wheels via a five-speed manual gearbox or a five-speed automatic transmission (depending on model). Engines 2.5 CRDi Diesel Type Double-overhead camshaft, four-cylinder, in-line with VGT Capacity 2.5-litres, 2,497 cc Max power 170 ps (125 kW) @ 3800 rpm Max torque 343 Nm (40.0 kg.m) @ 2000 rpm Bore & Stroke 91 mm x 96 mm Valve system DOHC, 16 valves (2 intake, 2 exhaust per cylinder) Fuel system CRDi, common-rail, high pressure, direct injection Turbo system Variable geometry turbocharger Emission controls UCC(Oxidation Catalyst) Duty Sol Controlled EGR 3.3 V6 Gasoline Type Quadruple-overhead camshaft, six-cylinder in V with CVVT Capacity 3.3-litres, 3,297cc Max power 238 ps (175 kW) @ 6000 rpm Max torque 307 Nm (31.3 kg.m) @ 4500 rpm Valve operation CVVT (continuously variable valve timing) Valve system DOHC, 24 valves (2 intake, 2 exhaust per cylinder) Fuel system Electronic multi-point injection Emission controls Closed loop, three-way catalytic converter Transmissions 2.5 CRDi 3.3 V6 Manual 5-sp ---- Automatic 5-sp 5-sp Gear Ratios Manual models 1st 3.749 ---- 2nd 2.044 ---- 3rd 1.289 ---- 4th 1.000 ---- 5th 0.794 ---- Reverse 3.453 ---- Final drive 4.181 ---- Automatic models 1st 3.827 3.827 2nd 2.368 2.368 3rd 1.519 1.519 4th 1.000 1.000 5th 0.834 0.834 Reverse 2.612 2.480 Final drive 3.333 3.333 Suspension & Damping Front Double wishbones, coil springs with Strut Damper Stabilizer Bar. Rear Five-link system, coil springs with Strut Damper Stabilizer Bar. Steering Type Hydraulic power-assisted rack and pinion Turns (lock-to-lock) 3.66 Turning Circle 11.8 m Brakes Power Tandem 8 + 9 inch booster Front Ventilated discs Rear Ventilated discs ABS 4-Channel anti-lock system with EBD Wheels & Tyres Standard Alloy Wheel, 7.0J x16 inch, with 245/70 R16 tyres Optional Alloy Wheel, 7.0J x17 inch, with 245/65 R17 tyres Spare Standard Full size in alloy, with 245/70 R16 tyres Optional Full size in alloy, with 245/65 R17 tyres DIMENSIONS Exterior Overall length 4590 mm Overall width 1865 mm Overall height 1730 mm Wheelbase 2710 mm Front track 1580 mm Rear track 1580 mm Ground clearance 203 mm Approach angle 27.9 deg Departure angle 26.4 deg Interior Front Rear Headroom 1008 mm 994 mm Legroom 1082 mm 890 mm Shoulder room 1496 mm 1484 mm Hip room 1404 mm 1472 mm Capacities 2.5 CRDi (MT/AT) 3.3 V6 (AT) Fuel tank 80 litres 80 litres Fuel type Diesel EN590 95 Ron Luggage 900 litres (SAE method), with all seats upright 1960 litres, with rear seats folded Maximum roof load 75 kg 75 kg Weights (kilograms) 2.5 CRDi (MT/AT) 3.3 V6 (AT) Gross weight 1965 kg 1965 kg Fuel Consumption 2.5 CRDi (MT/AT) 3.3 V6 (AT) 100 kph constant (km/l) 12.0 10.1 Performance 2.5 CRDi (MT/AT) 3.3 V6 (AT) 0 to 100 kph 12.4 sec 9.8 sec 60 to 100 kph 7.4 sec 5.7 sec Top speed / kph 180 (fuel cut off) 190 (fuel cut off) Quote
AJ Mol Posted April 5, 2006 Author Posted April 5, 2006 Nog even een foto en een website waar meer te zien is over de nieuwe Sorento. http://www.kia.co.kr/sorento/index.html Hier is te zien dat ze zich althans in Korea richten op een gehele zwarte Sorento. Quote
AZ Posted April 7, 2006 Posted April 7, 2006 Via de door Andre doorgegeven link (great find !) zag ik dat de nieuwe Sorento 2006 ook af fabriek met een navigatiesysteem kan worden uitgerust. Het werd ook tijd zou je zeggen. Wat ik wel vreemd vind dat rechtsbovenin de naam JBL staat ! Dat dit merk verdomd goede speakersystemen en versterkers kon maken wist ik wel, maar nu ook navigatiesystemen ? Op jbl.com heb ik zo snel niets in die trend gevonden. Hieraan gekoppeld, vanaf de foto lijkt het me geen 2-din maat maar eerder 1-3/4 din. Mocht dit zo zijn, dan is het mogelijk inpasbaar en als accessoire te leveren voor de 'huidige' Sorento. Zijn er op dit forum mensen die hieromtrent meer info kunnen geven ? Take care & drive safe, AZ vervolg ... Na heel wat gesnuffel zou het volgens mij best eens mogelijk kunnen zijn dat de Japanese firme DENSO de fabrikant is van dit navigatiesysteem. Grappig detail: Denso Europe zetelt in Nederland, meer specifiek te Weesp. Navraag is derhalve easy. Quote
AJ Mol Posted April 8, 2006 Author Posted April 8, 2006 AZ, Ik wil wel even aangeven, dat dit foto's en filmpjes zijn gericht op Zuid-Korea. Het kan dus zijn dat er in Europa wat anders uitkomt. Dan kan zelf al anders zijn in Nederland. Wij hopen natuurlijk van wel. Zeker weten we het pas als men hier de foto's gaat verspreiden. In ieder geval m.b.t. het navigatiesysteem kunnen we hier terecht. Quote
AZ Posted April 8, 2006 Posted April 8, 2006 Andre, uiteraard weet ik dat, en ook dat de auto's per land/regio vaak een verschillende uitrusting hebben. Maar, er zijn ook dealers/importeurs die uit andere werelddelen spare-parts e.d. invoeren, of fabrikanten die zelfstandig naar een model hun eigen toepassing voor een bepaald type auto maken. Wat ik maar wil aangeven is dat als 'een onderdeel' voor een bepaald type/merk bestaat, het altijd interchangable is. Nu even terugkomend op DENSO ... Naar het schijnt hebben o.a. Toyota en Lexus, Jaguar en Cadillac ook de navigatiesystemen van Denso aan boord. Ter afsluiting nog een paar links : http://www.globaldensoproducts.com/ic/car_nav.html http://www.denso-europe.com/Navigation---1002010000000001.aspx Take care & drive safe, AZ NB Misschien kan hier beter een nieuwe topic aan worden gewijd. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.