Jump to content

Sleutels werken niet

Nieles

Recommended Posts

Hey mensen,

Ik heb een klein probleempje. ( Rio Superpack met keyless ).

Mijn auto reageert helemaal niet meer op 1 van mijn sleutels. ( niet op afstandsbediening en niet op keyless op de deur )

Als ik dan mijn auto met het kleine sleuteltje van het slot haal en de deur open doe gaat mijn alarm af.

Vervolgens kan ik deze niet uitzetten behalve 30 seconden wachten.

Tevens wil de auto niet starten want de sleutel is niet gedetecteerd

Als ik mijn Reserve sleutel pak gaat de auto wel gewoon open en reageert vervolgens mijn normale gebruiks sleutel ook weer.

Vanochtend had ik mijn reserve sleutel gepakt en ging de auto weer niet open.

Na veelvuldig klikken ging deze alsnog open. 

De rest van de tijd doet hij het weer goed.

Zijn dit dan de batterijen? (auto is 3.5 jaar oud en batterijen van beide sleutels nog niet gewisseld.)

De reserve sleutel nog nooit gebruikt trouwens.

Mvg Niels

Is een klusje van niks

Even de sleutel er uit endan boven het gat waar je sleutel uit komt zit een sleufje daar je sleutel in steken en je sleutel draaien dan klik je het huisje open weet even niet wat voor batterijen er in moeten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heb soortgelijk iets ook 1 keer gehad, bij mij werkte zowel de sleutel van mijn vrouw als de mijne van het ene op het andere moment niet meer. Batterij vervangen, maar dat hielp ook niet. Handmatig openen van de deur had tot gevolg dat het alarm afging.

Vervolgens KIA assistentie gebeld en er kwam een bergingsauto langs. Zij dachten nog aan een lege accu, maar dat was ook het probleem niet. Tevens was het niet mogelijk om de computer uit te lezen, omdat het alarm de stroom richting de computer of uitleespunt blokkeerde.

Volgens deze monteur (chauffeur?) moest de auto naar de dealer gebracht worden. Heb vanuit mijn beperkte kennis nog aangegeven dat het misschien een idee is om de accupolen even los te halen, zodat de computer misschien gereset zou worden. Dit was een slecht idee, want dan kon de dealer de computer niet meer uitlezen.

Auto opgeladen en naar de dealer gebracht, alwaar hij vrij snel op te halen was. Zij konden hem ook niet uitlezen in deze staat, dus hadden ze de accupolen losgehaald............

Aangezien de computer toen niet meer uit te lezen viel, weten we niet wat er exact loos was, maar w.s. gewoon een computerstoring. Dit is nu ongeveer 2 jaar geleden en heeft zich gelukkig niet meer voorgedaan. Alhoewel, als het weer gebeurd ben ik wel zo weg.