Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Euro 95 versus E10

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb zelf het "idee" dat mijn Rio juist zuiniger rijdt op de Bue One95 (E10)

Geplaatst

Ik heb zelf het "idee" dat mijn Rio juist zuiniger rijdt op de Bue One95 (E10)

Dat had ik ook altijd, maar nu ik regelmatig in duitsland kom tank ik alleen nog 98 (of variant). Dat scheelt erg veel

• 4 weken later...
Geplaatst
Op 6-11-2016 om 17:43 zei Nieles:

Dat had ik ook altijd, maar nu ik regelmatig in duitsland kom tank ik alleen nog 98 (of variant). Dat scheelt erg veel

Hoe bedoel je dit ? merk je een groot verschil met Km/L tussen 95 en 98 ?

Geplaatst
Op 3-12-2016 om 11:57 zei niro:

Hoe bedoel je dit ? merk je een groot verschil met Km/L tussen 95 en 98 ?

Ja ik rijd toch zeker wel meer kilomters op 98. En de motor loopt was rustiger.

• 2 maanden later...
Geplaatst
Op 4-12-2016 om 13:59 zei Nieles:

Ja ik rijd toch zeker wel meer kilomters op 98. En de motor loopt was rustiger.

Afgelopen week de proef op de som genomen:

2 identieke Niro's Sportsline met dezelfde winterbanden en velgen naar Oostenrijk geweest. Ook het gewichts verschil was te verwaarlozen, de Niro op 95 denk ik zelfs dat iets zwaarder was.  Zelf had ik de laatste tijd 98 getankt om er achter te komen of er verschil zit tussen aantal kilometers per liter 95 versus 98. 

Wat blijkt we hadden op 400 meter na dezelfde afstand gereden. De gemiddelde snelheid scheelde 1 km en bandenspanning was ook gelijk.

Niro op 95 verbruik 16,4 km/l
Niro op 98 verbruik 16,0 km/l

Dat er met 98 dus meer Kilometers gereden kan worden is voor mij van de baan. Was leuk om uit te zoeken wat het verschil zou zijn. Maar dat er met 98 zelfs minder gereden kon worden viel tegen. 

Een verschil in rijgedrag tussen 98 en 95 merk ik ook niet. Zal bij de volgende gezamenlijke rit dezelfde test doen met 95 en e10 :wink:

Geplaatst

Het is natuurlijk per auto en persoon verschillend. Mijn motor rijdt beduidend rustiger op 98, de rio ook een stuk. Verschil in KM is misschien wel te verwaarlozen dat ben ik met je eens. maar de liters die je meer rijdt t.o.v. de meer prijs is genivileerd met 95 / 98

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...