Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik rijd nu sinds een maand mijn Optima PHEV.

Ik verwacht dat het navigatie systeem gelijk is als bijvoorbeeld in de Niro, of de nieuwe Sportage.

Ik heb iedere keer weer een gevecht bij het koppelen van de navigatie aan de hotspot van mijn iPhone.

Soms gaat het eenvoudig, zet de hotspot functie aan, en de navigatie pikt hem direct op.

Soms moet ik meerdere malen uitschakelen, inschakelen hotspot, instellingen op de navigatie verwijderen, nogmaals proberen. Soms ben ik 5 minuten bezig voordat het lukt.

op mijn laptop heb ik nooit problemen met verbinden.

Wellicht heb ik nog niet de juiste manier gevonden.

Herkent iemand dit probleem?

Geplaatst

Ik herken dit niet met de Niro. Ik zet de hotspot aan en het werkt direct. Met de navigatie zie ik in no time een verkeersupdate van tomtom.

Nou werk ik met een Nexus 5X, du android, maar zou niet uit mogen maken.

• Like 1
  • 1 jaar later...
Geplaatst

Uit mijn ervaring (inmiddels een jaar met een Optima SW en een iPhone SE) kan ik zeggen dat de combinatie Kia en iPhone inderdaad wispelturig is.

Mijn Optima is op de oprit verbonden met mijn thuisnetwerk. Altijd als ik de auto aan zet; verbindt hij automatisch en direct met het thuisnetwerk. Zelfs als ik langs mijn huis rijd, pikt hij direct het mijn thuisnetwerk op. Deze combinatie werkt altijd, zonder uitzondering.

Het verbinden met mijn iPhone gaat in de meeste gevallen - zo'n zeven van de tien keer - ook goed. Maar soms niet. De auto ziet de iPhone wél, maar verbindt er simpelweg niet mee. In het begin probeerde ik van alles. Telefoon opnieuw opstarten, wifi in de Optima uitschakelen en weer inschakelen, de iPhone vergeten in het systeem van de Kia en weer opnieuw toevoegen... steeds met wisselend succes. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat als je een kwartiertje wacht - en dus helemaal niks doet - de auto meestal wél in staat is om met de iPhone te verbinden. 

Mijn laptop verbinden met mijn iPhone gaat altijd goed. Daarom denk ik dat de combinatie Kia en iPhone de 'schuldige' is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...