Jump to content
Sign in to follow this  
St1300

Navigatie

Recommended Posts

Heb vandaag een navigatiesysteem Lan8900 van een Cee'd in mijn Venga gemonteerd nadat ik een paar kabeltjes besteld had.

Alles werkt nu behalve USB-IPod maar ik denk dat ik ook hiervoor een ander kabeltje nodig zal hebben.

Maar het vervelende is dat ik niet kan bellen, want er zit geen microfoon op deze navigatie.

Wie weet waar deze moet zitten en of ik deze als extra kan aansluiten

Volgens mij zit bij bijna alle Kia's de microfoon boven de bestuurder in de hemelbekleding. De bedrading zit dan geïntegreerd in de stekkers.

Guest Stief

En als je geen standaard mic in de auto hebt, kun je gewoon een losse aanschaffen en die erop aanskuiten

Zit er geen standaard in, dus heb ik een losse microfoon gemonteerd.

Maar nu werkt aux/usb niet want ik heb geen passende stekker voor achter in de navigatie.

Wie weet welke stekker ik nodig heb, een usb stekker past niet lekker terwijl men zegt dat het een usb aansluiting is.

Guest Stief

Sorry ken de lan8900 niet. Heb dus ook geen idee over de aansluitingen aan de achterkant.

Maar in mijn Sportage met standaard radio/mp3 speler zitten de stekkers zoals in bijgevoegde afbeelding. Als dat in jouw auto ook zo is kun je zelf een verloopkabeltje maken. Je hebt dan van Connector B pin 6-7, 18-19 nodig (7 is volgens mij niet perse nodig maar weet het niet zeker meer). Ik heb destijds voor een vriend van mij een kabeltje gemaakt. Hij had een Android radio aangeschaft maar wilde graag zijn bestaande usb poort in de auto blijven gebruiken ipv een lelijk snoertje in de dashboardkastje. Ik heb toen een normale USB kabel verknipt en de aders vertint zodat ik ze (met enig gepriegel) in connector B kon prikken.

audio aansluitingen.gif

Uitgaande op de teksten bij de pinning heb je 7 ZEKER nodig, dat is de voeding. USB is ALTIJD 4 draden.

Dit is de usb aansluiting op de achterzijde van mijn unit, het lijkt op een usb aansluiting maar dat past dus niet.

Er zitten 4 pinnetjes in , ik heb geprobeerd daar een draadje aan te solderen maar dat lukt niet, pinnetjes zitten te diep.

Afbeeldingsresultaat voor lan8903eked

Afbeeldingsresultaat voor lan8903eked

Je zou kunnen kijken bij bijv. Conrad.nl of ze een correcte stekker hebben.
Zelf heb ik voor iets vergelijkbaars eens zelf wat gemaakt van losse pennen uit een header-connector en die er stuk voor stuk (geïsoleerd) op gestoken.
Later heb ik op basis daarvan een verloop gemaakt met een stukje printplaat...

ffddfb4259dea39a91a5fed5f33f2e2c.jpg

f43698e5d056d013c44b413743abd36e.jpg

En de verbeterde, kleinere versie:
88651d62403792216d61b32feb483cf6.jpg

Beetje laat maar ik ondervind hetzelfde probleem. Heeft U deze stekker nog ergens kunnen vinden ????

Dag Mede Kia (Sportage) rijders :-) !

Probleem ik heb een aftermarket Android set gekocht dacht ik net als bij mijn voige auto en set dat het een makkelijke inbouw zou zijn....niet dus ! Ik heb een set zoals afgebeeld hierboven en onder.

Ik moet een verloop kabel set van de kabels die uit het dashboard komen zie foto hieronder naar de nieuwe set ingaan weet iemand welke set kabels ik moet hebben en waar ik die kan bestellen !? Ik zie hierboven vergelijkbare verhalen/oplossingen ed. alle hulp is welkom !

post-13651-0-82566300-1389950563.jpg

58471b9332bb9_LAN8900EKSLback.thumb.jpg.ac05f1a7d2ef0909d2092acc38917e12.jpg

Hoi Garry,

Je lijkt foto's uit het topic te hebben overgenomen, want de foto's die ik zie lijken mij een passende set.
Ik snap je vraag dus niet; kun je laten zien met eigen foto's wat er in je auto zit en wat op je nieuwe radio?