Tzeunis Geplaatst 21 December, 2016 Geplaatst 21 December, 2016 Hier ben ik weer beste Kia rijders; na enkele uitstapjes gemaakt te hebben na de tegenvallende ervaringen met mijn Picanto 2012 model nu als nieuwe auto een Kia Optima SW GT-line uitgezocht. Wordt 1-2-17 geleverd. Wat een heerlijke auto; kan niet wachten! 1 Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 21 December, 2016 Geplaatst 21 December, 2016 Hallo Tzeunis, welkom terug op het forum. En bijna het zelfde een picanto of een Optima SW GT-Line Quote
WDH Geplaatst 22 December, 2016 Geplaatst 22 December, 2016 Ik rijd sinds 23 november rond in België met identiek dezelfde auto. Heb er ondertussen 2000km opstaan. Quote
Tzeunis Geplaatst 23 December, 2016 Topic Starter Geplaatst 23 December, 2016 En tevreden over de auto? Ik kan niet wachten! Quote
WDH Geplaatst 24 December, 2016 Geplaatst 24 December, 2016 Zeer tevreden! Alles werkt prima, is een zeer stille auto, automaat schakelt naadloos en zeer snel. Zit nu aan een verbruik van 6,1 L/100km. Gps werkt zeer snel - je moet wel een smartphone koppelen en een wifi-hotspot maken om alle info er uit te halen. Android Auto zou binnenkort (geruchten - geen exacte info) bruikbaar worden. Enig min-punt is dat er geen snelheidsbegrenzer geïnstalleerd is. Stond wel vermeld in de technische fiche!!!! ACC werkt feilloos maar vraagt gewenning. Veel succes ermee. Quote
Tzeunis Geplaatst 27 December, 2016 Topic Starter Geplaatst 27 December, 2016 Krijg binnenkort een Apple telefoon en die zou al werken. Verbruik lig ik niet zo wakker van met mijn Europa tankpas... zal ook continue in sportstand staan aangezien de auto dan net wat lekkerder rijdt (vond ik tijdens de proefritten). Verder heb ik nog de fabriek af dashcam laten inbouwen. Mooi weggewerkt. Quote
Ron Penguin Geplaatst 28 December, 2016 Geplaatst 28 December, 2016 Op 24-12-2016 om 08:48 zei WDH: Zeer tevreden! Alles werkt prima, is een zeer stille auto, automaat schakelt naadloos en zeer snel. Zit nu aan een verbruik van 6,1 L/100km. Gps werkt zeer snel - je moet wel een smartphone koppelen en een wifi-hotspot maken om alle info er uit te halen. Android Auto zou binnenkort (geruchten - geen exacte info) bruikbaar worden. Enig min-punt is dat er geen snelheidsbegrenzer geïnstalleerd is. Stond wel vermeld in de technische fiche!!!! ACC werkt feilloos maar vraagt gewenning. Veel succes ermee. Denk dat Android Auto al werkt alleen moet je dan buiten de playstore om de apk installeren (Android Auto) Verder is bij de Niro wel een snelheidsbegrenzer. Die bereik je op dezelfde manier als je de cruisecontrol instelt, alleen druk je dan niet 1 keer, maar 2 keer op het knopje. Quote
Ron Penguin Geplaatst 28 December, 2016 Geplaatst 28 December, 2016 8 uur geleden zei Tzeunis: Krijg binnenkort een Apple telefoon en die zou al werken. Volgens mij werk Carplay juist nog niet, die wordt in Q1 verwacht. Dus kan zijn dat het wel werkt als je hem op 1-2-2017 geleverd krijgt. Overigens gefeliciteerd met deze mooie Optima. Quote
WDH Geplaatst 28 December, 2016 Geplaatst 28 December, 2016 Ron, inderdaad - zo zou je de begrenzer moeten activeren. En zo stond het ook in de handleiding. Maar in de Optima zit een Adaptive Cruise Control. En deze is bij Kia niet te combineren met een begrenzer. Men is de website en de gedrukte brochures aan het aanpassen. Was wel ontgoocheld omdat ik die begrenzer zeer veel gebruik. 1 Quote
Tzeunis Geplaatst 4 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 4 Januari, 2017 Hij is al binnen bij de dealert... nog 3 weekjes wachten... 1 Quote
Tzeunis Geplaatst 31 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 31 Januari, 2017 Zojuist opgehaald... wat een genot. Nu spelen met de opties en morgen ritje naar Zwolle. Hoppakee. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.