Jump to content

Problemen met de Kia SOUL

akopp

Recommended Posts

Beste allen,

Ik heb sinds een maand of anderhalf een issue met de Kia SOUL 1.6 benzine uitvoering.

Na een koste rit (ca 3 a 5 minuten zonder problemen) de auto te hebben uitgezet en ik na een minuut of 15 weer ga rijden wil de SOUL moeilijk starten.

Na een seconde of 5 a 10 doorstaarten start de motor en kan ik verder rijden, echter dan komen de kuren. Afslaan bij het stoplicht, een oplopend toerental tot ca 2500 toeren terugvallend naar 800 rpm (bij stilstand) en dit meerdere malen achter elkaar. Rijd ik door dan kom ik amper boven de 3000 rpm en daarboven begint de auto te schokken. Dit gaat door totdat ik de auto uit zet, de sleutel helemaal terug draag in het contact en dan weer opnieuw start. Daarna is er niets aan de hand en rijdt de auto als een zonnetje

Ook als ik een lange rit maak is er niets aan de hand. Alleen na een korte rit en daarna weer een rit gaat het mis.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? (Zelf denk ik aan de gasklep(sensor)).

• 3 years later...

Ik heb een kia soul uit 2009. Ik heb al 2 jaar last van een beetje olielekkage wat op de koppelingsplaat terecht komt waardoor deze snel slijt. Het is tot nu toe niet gelukt om deze lekkage te vinden omdat het zo minimaal is. Al 2x is er een krukaskering en koppelingsplaat  vervangen maar het probleem blijft. Heeft iemand hier ervaring mee? 

Op 9-4-2020 om 10:27, Wieteke zei:

Ik heb een kia soul uit 2009. Ik heb al 2 jaar last van een beetje olielekkage wat op de koppelingsplaat terecht komt waardoor deze snel slijt. Het is tot nu toe niet gelukt om deze lekkage te vinden omdat het zo minimaal is. Al 2x is er een krukaskering en koppelingsplaat  vervangen maar het probleem blijft. Heeft iemand hier ervaring mee?