Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Problemen met de Kia SOUL

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste allen,

Ik heb sinds een maand of anderhalf een issue met de Kia SOUL 1.6 benzine uitvoering.

Na een koste rit (ca 3 a 5 minuten zonder problemen) de auto te hebben uitgezet en ik na een minuut of 15 weer ga rijden wil de SOUL moeilijk starten.

Na een seconde of 5 a 10 doorstaarten start de motor en kan ik verder rijden, echter dan komen de kuren. Afslaan bij het stoplicht, een oplopend toerental tot ca 2500 toeren terugvallend naar 800 rpm (bij stilstand) en dit meerdere malen achter elkaar. Rijd ik door dan kom ik amper boven de 3000 rpm en daarboven begint de auto te schokken. Dit gaat door totdat ik de auto uit zet, de sleutel helemaal terug draag in het contact en dan weer opnieuw start. Daarna is er niets aan de hand en rijdt de auto als een zonnetje

Ook als ik een lange rit maak is er niets aan de hand. Alleen na een korte rit en daarna weer een rit gaat het mis.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? (Zelf denk ik aan de gasklep(sensor)).

Geplaatst

Auto is nagelopen bij de KIA dealer, krukassensor is defect (foutcode). Ze gaan de sensor bestellen, zal in de loop van volgende week worden vervangen. Ik laat het weten of hiermee dan het probleem is verholpen. 

Geplaatst

Gisteren is de krukassensor vervangen, nu aan het testen of het inderdaad verholpen is.

13-01-2017:

Afgelopen week geen problemen meer ondervonden. Probleem opgelost!

• 3 jaar later...
Geplaatst

Ik heb een kia soul uit 2009. Ik heb al 2 jaar last van een beetje olielekkage wat op de koppelingsplaat terecht komt waardoor deze snel slijt. Het is tot nu toe niet gelukt om deze lekkage te vinden omdat het zo minimaal is. Al 2x is er een krukaskering en koppelingsplaat  vervangen maar het probleem blijft. Heeft iemand hier ervaring mee? 

Geplaatst
Op 9-4-2020 om 10:27, Wieteke zei:

Ik heb een kia soul uit 2009. Ik heb al 2 jaar last van een beetje olielekkage wat op de koppelingsplaat terecht komt waardoor deze snel slijt. Het is tot nu toe niet gelukt om deze lekkage te vinden omdat het zo minimaal is. Al 2x is er een krukaskering en koppelingsplaat  vervangen maar het probleem blijft. Heeft iemand hier ervaring mee? 

Geplaatst

Er rijden niet zoveel Souls in NL, laat staan hier op het forum. Daarom is er waarschijnlijk nog niet gereageerd.
Je bericht na slechts twee dagen weer omhoog halen heeft dan ook zeer weinig nut.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...