Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wat rijdt dat lekker zonder tccs !

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Om een mogelijke oorzaak te achterhalen van de schok na remmen voor een rotonde en dan weer gasgeven heb ik de tccs zekering eruit gehaald......en wat rijdt dat lekker !!

Kennelijk is de koppeling in de tussenbak - in ieder geval in mijn exemplaar - toch altijd in enige mate ingeschakeld gezien hoe hij tegenwerkt rotonde's rond te sturen. Hij wringt zich een beetje de bocht door als het ware. 

Ik vind dat ik helemaal geen awd nodig heb tot ik mijn caravan uit nat gras moet slepen dus ik laat het zo of ik ga proberen nog zo'n superlocker te bemachtigen. Ik heb alleen begrepen dat je wel wat voorzichter moet zijn bij gladheid met een achterwielaandrijver. Maar daar heb ik er meerdere van gehad. 

Het kan niet anders dan dat het wegvallen van zoveel voelbare weerstand  toch ook iets verbruik moet schelen.

De schok is er nog steeds, heet delayed downshifting en is kennelijk gevolg van een software probleem - want zelflerend maar niet zomaar te resetten - of een "solenoid" die niet meer goed werkt. 

Ik moet maar eens zien wat ik daar aan kan doen. 

Geplaatst
21 uur geleden zei ArjanS:

Om een mogelijke oorzaak te achterhalen van de schok na remmen voor een rotonde en dan weer gasgeven heb ik de tccs zekering eruit gehaald......en wat rijdt dat lekker !!

Kennelijk is de koppeling in de tussenbak - in ieder geval in mijn exemplaar - toch altijd in enige mate ingeschakeld gezien hoe hij tegenwerkt rotonde's rond te sturen. Hij wringt zich een beetje de bocht door als het ware. 

Ik vind dat ik helemaal geen awd nodig heb tot ik mijn caravan uit nat gras moet slepen dus ik laat het zo of ik ga proberen nog zo'n superlocker te bemachtigen. Ik heb alleen begrepen dat je wel wat voorzichter moet zijn bij gladheid met een achterwielaandrijver. Maar daar heb ik er meerdere van gehad. 

Het kan niet anders dan dat het wegvallen van zoveel voelbare weerstand  toch ook iets verbruik moet schelen.

De schok is er nog steeds, heet delayed downshifting en is kennelijk gevolg van een software probleem - want zelflerend maar niet zomaar te resetten - of een "solenoid" die niet meer goed werkt. 

Ik moet maar eens zien wat ik daar aan kan doen. 

• 4 weken later...
Geplaatst

Nee ik geloof niet dat ie daadwerkelijk zoveel minder verbuikt dat je het kan merken.... Meeste verbuik komt natuurlijk ook van ~2.3 ton in beweging brengen, en veel lange afstanden rij ik er niet mee.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ik rijd al meer dan een jaar zonder TCCS met uitzondering van bepaalde omstandigheden. Ook gewoon door de zekering eruit te laten. Kan prima. Ik laat desondanks wel periodiek olie tussenbak controleren en vervangen.

Als ik met TCCS rij dan wringt die ook bij insturen. Ik hoor dan een piep.

Superlocker is leuk maar ik weet dat ik die toch niet ga nemen. Zekering eruit kan geen kwaad ben ik nu wel achter.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...