Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verlichting middenconsole

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal, 

Sinds een week of twee heb ik een Rio LS Ice (met G3) uit 2005, die tot op heden prima bevalt,  al heb ook ik gezien dat er achterin wat nattigheid ligt maar dankzij t forum hier weet ik nu ook waar ik moet kijken.  Ik had al n vervangend achterkleprubber laten komen.. 

Er zat een niet werkende radio met navigatie in met een GPS ding op t dashboard.  Bij het verwijderen daarvan is er vermoedelijk iets misgegaan.  De verlichting achter de knoppen van verwarming etc weigert nl. soms en net als bij anderen elders op t forum helpt een oudhollandse tikt links of rechts tegen t middenconsole wel,  waardoor ik geneigd ben aan een slecht contact te denken.  De vraag is hoe kom ik daarbij?  Het grijze middendeel zou 'geklikt' zitten kwam ik op t forum tegen maar voordat ik straks twee halve afdekplaten heb weet ik dat liever zeker. 

De dealer had bedacht dat ik de zijpanelen los moest halen om erbij te komen (volgens wat hij in de pc zag) alleen heb ik geen zijpanelen. 

Geplaatst

Thx,  van het weekend maar es voorzichtig prutsen dan, scheelt dat ze bij de onderdelenlijn te vinden zijn, mocht ik em slopen haha

Geplaatst

Ik meen me nu alleen te herinneren dat je de radio weg moet halen en dat daar 2 verborgen schroeven zitten

Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk

Geplaatst (aangepast)

LOL, ja zag daar ook wat voorbij komen.  Nou ziet t er bij mij iets anders uit maar t principe zal wel eender zijn. Mogelijk wat gedoe met n cd-houder die dr in zit en ik nog niet gevonden heb hoe die vast zit. 

console.jpg

aangepast door Bonita
Foto
  • 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb jammer genoeg nog niet de tijd gehad om er even echt voor te gaan zitten,  maar voor zover ik heb geprobeerd lijkt het middenstuk idd met wat gejutter los te halen.  Een oudhollandse tik links en rechts tegen de console hebben de verlichting iig dusdanig overtuigd dat het nog werkt,  op het lampje van de achterruitverwarming na.  Wel irri maar niet heel dringend. 

Ik heb nu echter een probleem wat wél heel lastig is en dat is de achterklep.  Vanmorgen wat spul in de kofferbak gelegd, de auto geopend met de ab,  spul ingeladen,  klep dicht en weer op slot met ab.  Alle palletjes gingen zoals ik gewend ben omlaag,  om een tel later weer omhoog te schieten.  Nogmaals de lock knop op de sleutel ingedrukt,  zelfde ritueel. De achterklep toen met sleutel ouderwets op dlot gedaan en de rest van de auto via de lockknop op de sleutel,  toen bleef ie wel op slot.  Had ik het maar nooit gedaan,  de achterklep gaat niet meer open  niet met ab,  niet met sleutel in het slot,  in de ontgrendelknop is ook geen beweging te krijgen.  Van binnenuit kan ik de klep nog wel openkrijgen maar banken neerklappen om in de koffer te klimmen en zo de klep te openen is niet ideaal.  De portieren zijn gewoon te ontgrendelen,  dus zekering zou in orde moeten zijn lijkt me.  Het weer is morgen aardig genoeg om te sleutelen,  alleen vraag ik me af of ik dit beter aan de kiamonteurs over kan laten.  Een slotmechaniek op zich zal niet heel ingewikkeld zijn  maar veertjes en kabels die kapot gaan (las elders op t forum wat van die gevallen) gaan denk ik mijn kunnen te boven. Ik snap alleen niet waarom alle vier de portieren na afsluiting spontaan weer ontgrendelen als t mankement in het slot van de achterklep zou zitten.  (Het is n rio uit 2005) De sleutel en ab werken verder goed,  het ledje op het sleutelhuis ook.  Iemand een idee of toch maar n rondje dealer? 

Geplaatst

Als je iets met de a.b. op slot wil doen en hij ontgrendelt meteen weer automatisch, wil dit meestal zeggen dat je een andere deur of kofferbak/motorkap niet goed gesloten hebt, althans dit is bij mijn auto zo.
De auto geeft dan als het ware te kennen dat je 'm op die manier niet kunt afsluiten.

Dus misschien waren je portieren op dat moment niet allemaal dicht toen je op de a.b. duwde.
Of misschien lag de (reserve)sleutel in de auto, want dan gaat mijn auto ook niet op slot.

Dat je kofferbak nu niet meer open gaat komt mogelijk omdat je deze dubbel (mechanisch) vergrendeld hebt.
Je zou de kofferbak met de sleutel (door de weerstand heen) moeten kunnen opendraaien.
Niet te hard draaien natuurlijk, want anders breek je misschien iets af....

Probeer het maar eens voorzichtig.

M.v.g.
Martin

Geplaatst

Had ik al geprobeerd en denk dat daar precies het probleem zit,  ik voel geen weerstand meer.  Als je ontgrendelknop beet pakt kun je de ook niet indrukken, die lijkt op een of andere manier vast te zitten,  vandaar dat ik me afvraag of t probleem in het slot zelf zit,  vanwege t ontbreken van weerstand als je de sleutel omdraait,  of in de handgreep omdat die niet meegeeft.  Daarom de boel ook nog niet opengemaakt,  Enerzijds kan t niet kapotter dan kapot,  anderzijds heb ik liever een klep die tijdelijk niet opengaat dan een die niet dicht te krijgen is.  Van binnen uit kan ik het slot ontgrendelen en eenmaal open kun je met n schroevendraaier em weer dichtklikken.  

Overigens heb ik nooit een reserve sleutel in de auto 

Ik had misschien een nieuw topic moeten starten bedenk ik net,  een slotvraag staat nu onder verlichting,  niet zo handig van me :no:

Ik heb deze auto nog niet zo lang maar van het begin af aan ontgrendelde ik met de ab,  echter als ik als eerste de achterklep opende gingen de portieren na een seconde of wat vanzelf weer op slot. Nou gebeurt t vaker dat ik alleen even achterin moet zijn dus vond t nog een soort van handig, maar nu t niet meer werkt vraag ik me af of het verband houdt

Groetjes petra

Geplaatst

Hoi Petra,

Vooropgesteld dat ik niet precies weet hoe het met de Rio werkt en alleen kan zeggen hoe het bij mijn auto (IX35) gaat, het volgende;

Ik heb een keyless entry, dus als mijn sleutel dicht in de buurt is van de auto, dan kan ik door op een knopje op de buiten portiergreep de deur openen. Dit geldt ook voor mijn kofferbak.

Maar nu het volgende; als ik de deur met de a.b. ontgrendel en geen van de portieren binnen 30 seconden open, dan vergrendelt de auto opnieuw en moet ik opnieuw of op de a.b. of het knopje op de portiergreep duwen om de deur te kunnen openen.
Ditzelfde geldt als ik op de ontgrendelen van de a.b. druk en de kofferbakklep open, dus ik denk niet dat dit een voorbode is van jouw probleem.

Als ik in jouw laatste bericht zo lees, dan lijkt het mij inderdaad om een mechanisch probleem te gaan.
Het lijkt me in dat geval raadzaam om een automonteur erna te laten kijken.
Succes met het verhelpen ervan.

M.v.g.
Martin

Geplaatst

Dank je,  ik had t zelfde idee. Ik zit vrij krap in mn tijd,  dus sleutelen vind ik wel leuk zolang ik zeker weet dat ik t kan en binnen de tijd die ik ervoor uittrek. Het slotmechaniek is,  zij t van binnenuit,  bedienbaar en de binnenverlichting reageert als je met de klep open het slot handmatig open en dicht vogelt. 

Morgen maar even horen wat ze bij de kia zeggen.  Wordt vervolgd :wink:

Dank voor t meedenken! 

Groetjes Petra 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...