pk24 Posted March 20, 2017 Posted March 20, 2017 Goede morgen wie weet waar de schakeling zit van de kofferbak verlichting , wil namelijk twee rode led lampjes in mijn klep maken en deze laten schakelen zodra ik de klep open doe, kan natuurlijk een draad trekken naar de kofferbak verlichting , maar ik denk dat er iets moet zitten in de klep zelf ( net zoals je deur ) . hoor graag of iemand dit weet gr john Quote
Murcielaygo Posted March 20, 2017 Posted March 20, 2017 Bij mijn Picanto TA zit de schakelaar in het slot in de klep, ik verwacht dat ze dat bij de Rio ook wel zo gedaan hebben.Testen is simpel; klep openen en dan met een schroevendraaier het slot dichtklikken. Lichtje uit = schakelaar in slot. Druk op knop buiten, lichtje uit=extra bevestiging.Tijdens het testen de klep NIET omlaag doen; er zijn ook auto's (zoals de Peugeot 206) met een kantelschakelaar in de klep... Quote
kia_21 Posted March 20, 2017 Posted March 20, 2017 Op de plus voegen bij de verlichting van je kofferbak. Zo heb ik het gedaan. Nog het makkelijkste ook.Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Quote
Murcielaygo Posted March 20, 2017 Posted March 20, 2017 Nu bedenk ik me net pas dat je sowieso een draad de kofferdeksel in moet trekken; er ligt geen constante voeding in de klep naar mijn weten en de schakelaar zit in de massa... Quote
pk24 Posted March 20, 2017 Author Posted March 20, 2017 Oké bedank voor de reactie. Trek dan een draad van de klep naar mijn kofferbak verlichting. Tap ik het daar vanaf Quote
Murcielaygo Posted March 20, 2017 Posted March 20, 2017 Volgens mij moet je dan wel TWEE draden trekken; voeding EN de geschakelde massa... Quote
pk24 Posted March 20, 2017 Author Posted March 20, 2017 Ja dat bedoelde ik ook, maar dacht eerst dat ik ze in de klep kon aansluiten en dan hoefde ik geen draad te trekken, maar is niet anders zal een foto plaatsen als ik het het ingebouwd Quote
Murcielaygo Posted March 20, 2017 Posted March 20, 2017 Je kunt volstaan met 1 draad; voeding vanaf het lampje. En dan de schakel-massa aan de schakelaar.Maar een tweelingsnoertje en dan parallel aansluiten bespaart je wel het uitzoekwerk mbt de draad aan het kofferbakslot... Quote
pk24 Posted March 24, 2017 Author Posted March 24, 2017 nou het is gelukt echt wel mooi zie foto Quote
pk24 Posted March 27, 2017 Author Posted March 27, 2017 Op 26-3-2017 om 17:35 zei Nieles: Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?? Hoi Nieles kunstof binnen kant van de klep verwijderen er zitten twee schroeven en dan lostrekken uit de clips, dan een draad trekken aan de linkerzijde van de klep waar de kabelboom loopt het rubber van klep auto losmaken en daar de draad door heen voeren , het rubber van de auto aan linkerkant losmaken en daar de draad doorvoeren tot de hoogte van de binnenverlichting van de auto, binnen verlichting losmaken en stekker lostrekken hier de draad naar toe brengen is even een k.u.t klusje. in de klep de twee led lampjes boren bij mij met een 10 mm boor en de gaten gelijk met een anti roest inspuiten tegen roesten, dan de draden aan elkaar zolderen en met krimkous omkleden de draden netjes vastmaken aan de bestaande draden zodat deze niet kunnen klapperen, als laatste de draden aan de binnenverlichting van de kofferbak vastmaken. Dan alles weer terug plaatsen en klaar. Alles ongeveer een uurtje werk. Quote
Recommended Posts