Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Omdat een schakelaartje op het contactslot van mijn Kia Magentis (2007) stuk is gaat de verlichting niet meer automatisch uit bij het openen van het portier aan de bestuurderskant, na het uitnemen van de contactsleutel. Daarom wil ik nu een lichtverklikker aansluiten. Ik heb er één met twee draden. De ene heb ik aangesloten op de zekering van de koplampen H/LP. Waar kan ik de andere op aansluiten? Ik wil de bedrading het liefst in het zekeringenkastje houden, en liever niet naar de deurschakelaar. Iemand een idee? Bij voorbaat dank.

kia.png

Geplaatst

is het niet simpeler om even een nieuwe deur schakelaar te halen en te plaatsen ???

maar je verklikkertje kun je op elke aansluiting doen waarvan de stroom weg valt als je het contact uit doet 

en waar stroom opstaat als je de wagen start en rijd 

dus bijvoorbeeld je instrumentenpaneel /klokje/audiosysteem

als je deze op een massa aansluit gaat het zoemertje onder het rijden ook af 

Geplaatst

Hoi, het probleem zit 'm niet in de deurschakelaar maar in een schakelaartje op het contactslot (die nu overbrugd is) dat er normaal gesproken voor zorgt dat de verlichting uitgaat bij uitgenomen contactsleutel en geöpende deur aan de bestuurderskant. Als ik die wil repareren moet er een nieuw slot in, en dat is me ff te duur. Ik heb de andere aansluiting van de zoemer (oranje draad) al op de zekering van resp.het klokje en de audio geprikt, maar dan doet de zoemer niks als de lampen nog branden en het contact uit. Of moet ik dan misschien de plus en de min van de zoemer omdraaien?

Geplaatst

Ik zou ze even omdraaien en kijken wat er dan gebeurt
Ik ken de inbouw schema van die dingen niet uit mijn hoofd

Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

Die zekering zal er ook niet zitten maar er zal vast wel een zekering zijn waar een geschakelde stroom op zit desnoods even met een proeflampje meten op dingen. Die uit gaan als je het. Contact uit doet

Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

Dan neem je een zekering vd radio, 12V-aansluiting of bijv. ECU. Zolang het maar schakelt.
Staar je niet blind op benamingen; meten is weten...

• Like 1
Geplaatst

Inmiddels een multimeter ter hand genomen en gefikst. Aangesloten op koplamp (LH) en achterlicht (TAIL). Vreemd, maar het werkt..

Inderdaad niet blindstaren op benamingen zoals je zegt Murcielaygo, het schakelt idd. Hartelijk dank voor het meedenken allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...