heca Posted May 13, 2017 Posted May 13, 2017 is het moeilijk om zelf de distributie van sportage 2.0 2006 te vervangen? Quote
xtra40 Posted May 13, 2017 Posted May 13, 2017 als je dit zelf nog nooit hebt gedaan kan ik alleen maar zeggen AFBLIJVEN als je daar ook maar 1 klein foutje mee maakt kan je hele motor kapot gaan en ik het gunstigste geval doet hij het niet meer 1 Quote
Derrek Posted May 14, 2017 Posted May 14, 2017 11 uur geleden zei xtra40: als je dit zelf nog nooit hebt gedaan kan ik alleen maar zeggen AFBLIJVEN als je daar ook maar 1 klein foutje mee maakt kan je hele motor kapot gaan en ik het gunstigste geval doet hij het niet meer Is de vraag of het moeilijk is om voor de eerste keer een distributieriem te vervangen dan ben ik het er zeker mee eens. De eerste keer zou ik het zeker minstens samen met een ervaren monteur doen die weet hoe het moet en daarvan leren. Maar als de vraag is of het moeilijk is om specifiek bij dit type Sportage te doen, dan licht het wellicht anders en gaat het er om of er bijvoorbeeld veel extra gedaan moet worden bij deze auto (zoals dynamo uitbouwen, etc.) en of je er een beetje makkelijk bij kunt etc. Even de vraag duidelijker stellen svp. 1 Quote
heca Posted May 14, 2017 Author Posted May 14, 2017 Bedankt Derrek. het gaat mijn meer of het met de spanner makkelijk gaat. Stelt die zich zelf of moet je die een bepaalde voorspanning instellen? de rest lukt mij wel, vr gr Heca Quote
heca Posted May 14, 2017 Author Posted May 14, 2017 Nee, het gaat om de spanner van de distributie riem. of hij automatisch stelt of dat je hem ook een voorspanning moet geven Quote
xtra40 Posted May 14, 2017 Posted May 14, 2017 Heb het filmpje niet afgekeken dacht dat dat ook wel werd uit gelegd Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk Quote
xtra40 Posted May 14, 2017 Posted May 14, 2017 vraagje is het een benzine motor of een diesel en heb je 1 of 2 nokken assen ? Quote
Recommended Posts