Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik rij sinds eergisteren de Sportage en ben tot nu een blij mens. Toch is er iets wat me maar niet loslaat, omdat ik niet weet of het zo hoort en waarom.

De auto is metallic zwart, behalve het dak. Dat is wel een soort van zwart, maar lijkt onafgewerkt, niet gespoten. Alsof er een soort beschermlaag op zit. Het misstaat niet, maar ik vraag me dus af waarom? Is hier iemand misschien bekend mee die me meer kan vertellen?

Alvast bedankt en groet,

Gerard

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Guest Warmentuuter
Posted

Zit er niet een folie op?
Lijkt mij zeer aannemelijk als ik de foto bekijk en is tegenwoordig er in de mode.

Het is niet standaard. 
Misschien is het wel makkelijker met schoonmaken. 

Posted
Zit er niet een folie op?
Lijkt mij zeer aannemelijk als ik de foto bekijk en is tegenwoordig er in de mode.
Het is niet standaard. 
Misschien is het wel makkelijker met schoonmaken. 

Dank voor je bericht! Ik dacht ook aan een folie, omdat het aandoet als dat matte wat je inderdaad tegenwoordig veel ziet. Maar ik zie nergens iets wat dat kan bevestigen. Geen randjes, hoekjes en dat soort dingen. Daarbij komt dat de auto nogal hoog is, dus voor verfraaiing van het aangezicht zal het niet snel zijn. Ik denk eerder aan het tegengaan van beschadigingen bij vervoer van lading zoals fietsen op de dakrails, want het ziet er minder kwetsbaar uit dan de lak. Maar het is nog steeds een raadsel!

• 3 weeks later...
Posted

Is er echt niemand die hier wat meer over kan vertellen? Ik blijf zoeken, maar dit mysterie wordt alleen maar groter.

Guest Stief
Posted

Lijkt erop dat jij de enige bent die dit heeft.
Een unieke wagen dus!

Posted

Het mysterie van het matzwarte dak :mrgreen:  Ik denk dat iemand dat dak gewoon matzwart heeft gemaakt...gewoon omdat het kan en omdat het some sort van mode is. Ik had bij mijn vorige auto de bumpers e.d. matzwart gemaakt...."vond ik leuk".
Het kan ook nog plastidip zijn, dat is er dan opgespoten en dan zie je ook geen randen of hoekjes. Overigens als de wrap er door een goede wrapper opgegewrapt is zie je ook geen hoekjes of randjes.  De reden zal alleen de vorige eigenaar je kunnen vertellen. Tot die tijd heb jij een auto met een groot mysterie :mrgreen:

Om het mysterie te ontrafelen zou je er een fohn op kunnen zetten en dan zie je vanzelf of het er makkelijk van afkomt. Zo niet, gewoon gelukkig worden met een matzwart dak.

Je kan ook een simpele wrap/diptest doen. Pak een microvezeldoek, haal die eroverheen. Dak vol pluizen = plastip  Schoon dak=folie 

Posted

De enige manier om hier achter te komen is de vorige eigenaar te achterhalen en te vragen.

Je zou ook het rubber van de voorruit kunnen optillen (met spateltje of zo) en kijken of je hier een rand ziet van een of andere folie...
Misschien heeft de auto inderdaad schade op het dak gehad en is dit met folie bedekt....?

• 3 weeks later...
Posted

Mensen allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik ga proberen om het de vorige eigenaar te vragen, want ik ben er nog niet uit. Wel heb ik intussen een ander mysterie opgelost. Dat ontstond toen het Pioneer navigatie en entertainment systeem vrolijk mijn cd's bleef spelen nadat ik ze er al uit had gehaald. Toen ik dat in de muziekbibliotheek wilde uitvogelen kwam ik talloze andere albums tegen. Ik had nog nooit zo'n apparaat gehad, dus wist ik veel dat die dingen tegenwoordig harddisks hebben en cd's direct opnemen tijdens de 1ste keer afspelen! Ik was aangenaam verrast. Maar ik ken dus inmiddels de muziekvoorkeuren van de vorige eigenaar, nu dus de voorkeuren voor autodaken nog!