Jump to content

Recommended Posts

Posted

Een aantal weken gebruik ik nu Android Auto op mijn navigatiesysteem (instaleren op de android telefoon via apkmirror omdat het nog niet in de google play sore staat). Dit werkt heel goed. Hierbij kun je een keuze maken om Google maps te gebruiken (standaard) of de applicatie waze (https://www.waze.com/nl/) te gebruiken. Na installatie kun je in Android auto het symbool voor navigeren indrukken zodat er een keuze is voor Gioogle Maps of Waze. De volgende keer zal de laatste keuze in beeld staan.
https://blog.waze.com/2017/07/
Beide producten zijn overigens in handen van Google.

Beide hebben zo hun voors en tegens. Google agenda laat duidelijke verkeersinfo zien. Waze doet dit ook maar dan aangevuld met gegevens van de gebruikers als social media app. Kom je iets tegen meld je het zelf aan waze en anderen kunnen deze informatie gebruiken.
Nadeel vind ik het gemis van een duidelijk inzicht in te gebruiken commando's bij Android auto, Google maps en Waze.
Heeft iemand daar een overzicht?

Hoe zijn jullie ervaringen en voorkeuren?

Posted

Als je een wegsituatie meldt aan Waze moet je daarvoor kiezen uit een menu op het scherm. Binnenkort bestaat dan wellicht (afhankelijk van de uitspraak van een hogere rechter) de kans op een bekeuring, want het scherm tijdens het rijden aanraken wordt dan misschien strafbaar. Navigeren zonder het scherm tijdens het rijden aan te raken mag waarschijnlijk wel. Daarmee vervalt het voordeel van Waze boven Maps op den duur, want er zal niet meer gemeld worden...

Posted

Alleen de waze app zelf kan dit voice gestuurd. Dus Ok google, Report an accident.

maar dat lukt me niet met de waze op android auto....

• 1 year later...
Posted

Waze is het beste voor autorijden, woon-werkverkeer. Ik heb het door apknite gekregen.
Voordelen: crows-sourced traffic; gevaren- en politie-waarschuwingen, agressieve herroutering kan tijd besparen; Kaarten opgemaakt door lokale experts; Spotify-integratie; Motorfiets-modus
Nadelen: advertenties op telefoonscherm; Weinig inzichten over locaties; Alleen geschikt voor chauffeurs

• 3 years later...