Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allen,

Mijn naam is Albertjan.

Sedert een kleine 11 maanden hebben we een Kia Niro voor de deur staan.
Het betreft de leaseauto van mijn vrouw. Hiervoor reed ze in de Renault Clio 4.
Waarom nu een Kia? Haar werkgever had de Niro uitgekozen om goedkoper aan te bieden aan het personeel.
Omdat 'ie best gunstig geprijsd is voor een hybride leek het haar leuk (en mij trouwens ook) om de Niro te leasen.
Tot nu toe bevalt ie goed.

Is er niks op aan te merken? Jazeker: ik vind de cruise control een wanhoop. Zéker in vergelijking met de eerder genoemde Clio, maar ook vergeleken mijn dagelijkse vervoermiddel.

Afgelopen zomervakantie heeft de Niro zijn vuurdoop gehad en kreeg ie 1300kg in de vorm van onze boot met bepakking aan de trekhaak (-/-100kg kogeldruk), ging de kofferbak vol, de ruimte tussen voorstoelen en achterbank en zijn we met het gezin (3 kids van 7, 5 en 1) naar Kroatië gereden. Ik was ontzettend benieuwd hoe hij zou presteren en was al wat sceptisch voor als de accu leeg zou zijn, maar uiteindelijk viel het me ontzettend mee. Het is een fijne reisauto gebleken die ook prima met 1300kg overweg kan. Nu is mijn boot wel wat beter gestroomlijnd en lager dan de gemiddelde caravan, dus wellicht dat Niro-rijders met caravan een andere mening zijn aangedaan.

Zelf rijd ik in een Volvo V70 uit 2003.

Reden om lid te worden is met name om ervaringen te delen en informatie te vergaren. Op dit moment met name vanwege de cruise control.

Groet,

Confus

Niro-Elan.JPG

Geplaatst

Mooi plaatje met de boot!

Hoeveel PK (de boot)?

Geplaatst
47 minuten geleden zei Derrek:

Mooi plaatje met de boot!

Hoeveel PK (de boot)?

Er hangt 50pk aan de boot. Niet overdreven veel maar voldoende om me het gezin en evt wat gasten rond te touren. :-)

Geplaatst
14 minuten geleden zei Keizerh:

Oh grutsels, we komen mekaar ook overal tegen :-)

Hallo Hendrik! :-D

Geplaatst

Die is wat wispelturig. Is niet goed in de imgestelde snelheid vasthouden.

Dat zou metname gelden voor de First Edition die wij hebben, las ik. Tevens ook gelezen dat er een update voor is. Dus binnenkort maar even langs de dealer.

Ondanks dat ik verknocht ben aan rijden op de cruise control, dat 90% van de tijd met mijn Volvo dan ook doe en dat wispelturige van onze Niro ook echt irritant vind, zou ik hem er niet voor laten staan. :wink:

Dus spreek morgen gelijk de dealer er op aan. :-)

Geplaatst

Ik heb een model met Adaptieve Cruisecontroll en ben op deze CC afgelopen week door de Fernpas en Brennerpas gereden. Met deze CC heb ik niets van wispelturigheid gemerkt en hij volgde mijn voorganger feilloos. Zowel met snelheid verhogen als afremmen (op de elektromotor)! Die wispelturigheid lijkt dus alleen te gelden voor de standaard CC.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...