El-Rio-Grande Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Hallo allemaal, Ik heb in 1 koplamp unit (Bestuurderszijde) last van vocht in de koplamp unit. De hele unit beslaat van binnen. Zo af en toe lijkt het net alsof je naar een douchecabine staat te kijken, helemaal beslagen met druppels. Nu is er enige tijd geleden een ombouw van mijn koplampen geweest van Halogeen H4 naar Xenon. Van de bestuurderszijde hebben we die toen redelijk provisorisch moeten afdichten omdat we geen passende rubber hadden. Nu is mijn vraag: Hoe krijg ik dit vocht weer uit mijn koplamp unit? De Xenon lamp brand prima en het LED stadspitje ook, maar het vocht moet er gewoon uit. Wie o wie heeft er suggesties? Dat ik de afdichting zal moeten verbeteren spreekt naar mijn idee voor zich, maar wil natuurlijk wel ook eerst het vocht eruit hebben... Overigens als kleine kanttekening: Eerste keer dat ik vocht in de koplampunit zag was de ochtend n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 hoi peter, past de xenon dan niet goed in de koplamp? ik heb net een setje bestelt maar zit hier niet op te wachten. ik weet nog van vroeger zat er ook vocht in mijn koplamp en de auto moest voor de keuring toen heb ik met de achterkant van een pollepel een zemenlap gebonden en zo de lamp van binnen zo goed mogelijk droog gemaakt. kantekening het ging om een kadett c met veel ruimte bij de koplampen. groet ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Op mijn werk halen ze de lamp uit de koplamp, en vervolgens met het luchtdruk systeem (wat voor onderandere de banden wordt gebruikt) blazen ze hem helemaal droog, en voor wat ik heb gezien werkt dat prima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 De lamp last perfect, net als de oorspronkelijke Halogeen lamp in de sokkel. Er zit alleen nog een vast blok aan de achterkant van de lamp, waar draden uit komen. (zie mijn dagboek) Voor die draden moet je in de kunststof dop een gat maken. Dit moet je h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 Op mijn werk halen ze de lamp uit de koplamp, en vervolgens met het luchtdruk systeem (wat voor onderandere de banden wordt gebruikt) blazen ze hem helemaal droog, en voor wat ik heb gezien werkt dat prima. Kijk, da's ook nog een idee. Denk dat ik gewoon beide ga doen.. thuis met een zeemlap proberen het ergste weg te krijgen en dan met perslucht de rest droog blazen... Dank Bryan! Groeten, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rdlanenga Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Probeer het eens met de f Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 Probeer het eens met de f Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 anders kan je er altijd nog goudvissen in gaan houden. zie je ook niet veel op tuningsevents. hahahahaha :mrgreen::mrgreen::mrgreen: sorry liet mee even gaan gr ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 anders kan je er altijd nog goudvissen in gaan houden.zie je ook niet veel op tuningsevents. hahahahaha :mrgreen::mrgreen::mrgreen: sorry liet mee even gaan gr ronald Whahaha dat is wel n idee ja, maar nee da gaan we maar nie doen.. moet op de weg immers ook nog wa zien. En als k dan die Xenon aan zet heb ik OF vissen die eruit zien als van de BBQ, of ze zijn zo blind als een mol door het Xenon licht... Zal dus ook geen fraai gezicht zijn op meetings.. Anyways, we gaan ermee aan de slag! Groeten, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutchdragon Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 (edited) Dan snap ik niet welke kit jij hebt of waar ze de draden door je rubber heen hebben moeten proppen. Ik zal eens bij mij kijken onder de kap als het droog is en ik thuis ben. Ik heb een kit en geen vocht, ze hebben ook geen gat moeten maken in m'n bestaande rubber. Dacht dat er bij mij een connector tussen zit, en heb ook maar 1 aansturingsblok voor 2 bi-xenon lampen. Je zou ook eens kunnen kijken mss dat dit een oplossing is voor je, je hebt van die zwarte kit die je ook weer kan verwijderen ( lijkt wel klei ) dat je dat gebruikt om het gat te dichten waar je kabels doorheen lopen in het rubber. Greetz, DD Edited June 16, 2009 by Dutchdragon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted June 16, 2009 Author Share Posted June 16, 2009 Tsja ik kan slechts adviseren om eens in mijn dagboek te kijken, heb even een directe link gezocht naar de post met de foto's van de Xenon inbouw: http://www.kiaclub.nl/dagboek-van-kia-rijders/1184-kia-rio-1-5-ls-imagination-sedan-2004-a-3.html#post9987 Elke lamp heeft een eigen ballast en in elke dop moest dus een gat gemaakt worden. Bij de eerste die we deden (bestuurderszijde) kwamen we erachter dat het huis van de lamp zo uitsteekt dat het gat voor de doorvoer van de kabels niet in het midden moest komen te zitten. Dit, omdat dan het uiteinde van de lamp direct voor het gat zit en draden doorvoeren dus niet mogelijk was. Doordat we dat toen hebben moeten aanpassen, konden we het gat niet meer goed afdichten met een rubber ring en heb ik het dus afgeplakt met Gaffa tape in de hoop dat dit voldoende zou zijn. Dat werkte dus prima, tot er dus een keer water door het motorcompartiment ging. Daarna werd het alleen maar erger, helaas.. Groeten, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.