Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kilometerteller vraag

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal, ik heb een vraagje over de kilometerteller. En dan bedoel ik de teller die je zelf op nul kunt zetten. Dus om b.v uit te kunnen rekenen hoeveel km je kan rijden op een volle tank. Nu had ik nog een halve tank benzine en de km teller stond al op 614 km. Ik dacht nou dat ziet er goed uit. Maar ben s'middags boodschappen gaan doen en heb misschien 10 km totaal gereden, maar de km teller stond inmiddels op ruim 700 km. Heel vreemd en tot mijn verbazing zie ik terwijl ik bij het stoplicht sta de teller gewoon oplopen. Heb  vanmorgen de mijn Kia Picanto geparkeerd en ik stapte later weer in en deed het contact aan en de teller loopt weer op terwijl ik nog stil stond. Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen? Alvast bedankt voor je reactie!

Geplaatst

Hallo, dankjewel voor je reactie. Heb contact gehad met de Kia daler en die vertelde dat ik het knopje achter elkaar in moet drukken en kijken of dat helpt.  Zou kunnen zijn dat het blijft hangen. Dat eerst maar eens uitproberen. Mocht het niet opgelost zijn hiermee en de dealer erna moet kijken laat ik het hier nog weten wat het dan wel was.

Geplaatst

Het klinkt zeker zo, dat de teller op actieradius staat.

Tekentje met een autootje dat onderweg is naar een pomp.

Er zijn 2 typen eentje met de afbeelding even groot als de cijfers en een met een afbeelding rechts bovenin met daaronder wat groter de actieradius. 

Als je rustig rijdt en je auto weinig kilometers heeft zal deze meter oplopen want hij rekent gemiddeld verbruik met het aantal liters in de tank.

Sinds ik mijn picanto heb loopt de actieradius op want de vorige eigenaar,es reedt rond 7ltr op 100km 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...