Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

rubberen hoes aandrijfas IEDER JAAR OPNIEUW insmeren of vervangen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

IEDER JAAR OPNIEUW worden door de Kia garage de rubberen hoezen van de aandrijfas van mijn Kia Ceed (2013) grondig ingevet met WD40 en vaseline(?).

Dit volgens mij om schurende geluiden in de bochten te voorkomen.

Zou het niet veel beter zijn om de aandrijfhoezen nog in de garantieperiode te vervangen???

Geplaatst

Normaal genomen worden de rubberen hoezen van de aandrijfassen behandeld met rubberspray of iets dergelijks om ze soepel (en dus langer goed) te houden. Maar om schurende geluiden tegen te gaan daar kan ik me niets bij voorstellen.

Het vervangen van de rubberen hoezen (bijv. als ze gescheurd zijn) is overigens geen simpel (en goedkoop) werkje omdat de wielen losgehaald moeten worden om de nieuwe hoezen over de assen te kunnen schuiven.

Geplaatst
4 uur geleden zei rrr:

ik heb gegoogled en ik las dat schurende geluiden voorkomen bij versleten rubberen hoezen van de aandrijfas...

Als ze inderdaad al versleten zijn dan kan rrr ze beter maar laten vervangen en garantie claimen als die er nog op zit. Volgens het garantieboekje van de Niro (zal bij de Ceed ook wel zo zijn) vallen de aandrijfassen inderdaad onder de (7 jaar) garantie op de aandrijflijn. En de rubberen hoezen zijn onderdeel van de aandrijfassen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...