patten Geplaatst 17 Juni, 2009 Geplaatst 17 Juni, 2009 In mijn nieuwe Cee'd SW (nu +- 600km op teller) uitvoering Fifteen zit standaard een Parrot CK3100 carkit. Echter als er enige vorm van communicatie is tussen telefoon (HTC) en carkit dan valt de kilometerteller weg, cruisecontrol (Goldcruise) stopt ermee, en de versnellingsbak lijkt (kortstondig) niet meer in zijn vrij te krijgen als je stop. Lokatie van de telefoon in de auto maakt niet uit. Getest van broekzak tot achterbank. Kent iemand dit? En weet iemand de oplossing? Ik heb het uiteraard ook bij de dealer neer gelegd, en ik wacht nog op antwoord. Het model Fifteen wordt vreemd genoeg standaard aangeboden met deze carkit, en ik zou het zodoende vreemd vinden dat het dan niet werkt.... Quote
Leon Geplaatst 17 Juni, 2009 Geplaatst 17 Juni, 2009 De uitvoering Fifteen is specifiek voor Nederland, dus deze parrot wordt zeker niet in de fabriek ingebouwd maar ergens bij de importeur (die dit waarschijnlijk uitbesteed). Er zal iets verkeerd aangesloten zijn aangezien er elektrische dingen (km teller, cruise control) uitvallen als je de parrot gebruikt. Een versnellingsbak is puur mechanisch (tenzij je een automaat hebt), dus het niet in vrij kunnen krijgen heeft niets met de parrot te maken, zal eerder toevallig zijn. De cee'ds schakelen sowieso niet gemakkelijk als ze nieuw zijn, dat verbetert wel naarmate er meer km's opkomen. De mijne heeft nu 6000 km en begint al wat soepeler te schakelen. Quote
patten Geplaatst 17 Juni, 2009 Topic Starter Geplaatst 17 Juni, 2009 Het schakelen ging juist uiterst soepel. Dan baart me dit nog extra zorgen... Maar ik hou het in de gaten. Ook had ik in andere fora gelezen dat de Ceed na 10.000 km optimaal rijdt. Voor de rest vind ik het een echt super auto met een extreem goede prijs/kwaliteit verhouding. Quote
djeed Geplaatst 18 Juni, 2009 Geplaatst 18 Juni, 2009 Mijn c'eed schakelt ook super soepel, volgens de dealer komt dit door de gasklepvertraging, ik kan me niet voorstellen dat het NOG soepeler kan.... Quote
patten Geplaatst 18 Juni, 2009 Topic Starter Geplaatst 18 Juni, 2009 Dat heb ik dus ook, en anderen die in de auto gereden hebben zeggen hetzelfde. Alleen nu 2x gehad dat de bak niet in de vrij wilde... Je kent het wel met stoppen, opschakelen en uitrollen+remmen. Toen ik in stilstand stond leek het alsof de bak vast zat tussen de 3 en 4.... Heel vreemd en eng. Was gelukkig 's avonds. Na wat spelen met koppeling en gas kwam de zaak weer los. Mijn c'eed schakelt ook super soepel, volgens de dealer komt dit door de gasklepvertraging, ik kan me niet voorstellen dat het NOG soepeler kan.... Quote
patten Geplaatst 23 Juni, 2009 Topic Starter Geplaatst 23 Juni, 2009 OPGELOST. Draadje mag dicht. Aan de Parrot CK3100 zitten 3 draden om te kunnen muten. Monteur pakte het andere draadje en alles werkt naar behoren. Hij had dit echter (na vele inbouwingen) nog nooit meegemaakt. En bij toekomstige inbouwingen laat hij de auto dan ook even "droog" rijden op de brug. Het belt nu heerlijk, m Quote
djeed Geplaatst 27 Juni, 2009 Geplaatst 27 Juni, 2009 Dat heb ik dus ook, en anderen die in de auto gereden hebben zeggen hetzelfde. Alleen nu 2x gehad dat de bak niet in de vrij wilde... Je kent het wel met stoppen, opschakelen en uitrollen+remmen. Toen ik in stilstand stond leek het alsof de bak vast zat tussen de 3 en 4.... Heel vreemd en eng. Was gelukkig 's avonds. Na wat spelen met koppeling en gas kwam de zaak weer los. Gisteren heb ik dit ook gehad, erg vreemd, zal dit volgende week even bij de dealer navragen... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.