Ga naar inhoud
Jerrot

Proceed 2008 stottert/houd in

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik ben in het bezit van een Kia proceed 1.4 CVVT Challenge uit bouwjaar 2008 en heb sinds n paar weken een vreemd probleem. Op de dag dat het probleem begonnen is had ik s ochtends naar mijn werk rijdend geen problemen. Toen ik s avond terug naar huis reed was mijn auto aantal keer flink aan het inhouden/stotteren. Dit probleem blijft ook nog steeds aanwezig, en soms reageert de auto niet of heel laat op het gaspedaal. Het stotteren treed met name op bij een toerental tussen 1800 en 2000 toeren en meestal bij gas constant houden en soms willekeurig.

De volgende dingen zijn al nagekeken en uitgelezen:

Luchtfilter en bougies vervangen.

Injectiereiniger in tank gedaan

Gasklephuis gereinigd

MAP Sensor vervangen

Distributieketting gecontroleerd.

De auto gaf na een poosje zoeken als fout aan dat hij qua brandstofmengsel te rijk staat en foutmelding op de MAP sensor. Gisteren is de MAP sensor vervangen en het probleem is minder ernstig geworden maar zeker niet weg. Tevens geeft de auto bij het uitlezen nu de foutmelding dat de auto te arm is qua brandstofmengsel.

Inmiddels begin ik een beetje moedeloos te worden hier van dus ik hoop dat jullie mij er mee kunnen helpen wat het probleem kan zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen