trilling in 2e versnelling sportage 2
1 1

12 berichten in dit topic

Aanbevolen berichten

Bij het overschakelen van 1 naar 2 en dan gas geven voel ik een triling lijkt te voelen als onbalance iemand een idee wat dit kan zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het een dwarse onbalans, waarbij als het ware je knie van links naar rechts trilt? Of dat nu ook clutch judder is weet ik niet, maar het heeft hoogstwaarschijnlijk iets te maken met de veertjes in de koppelingsplaten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 9-1-2018 om 19:35 zei Brat Pit:

Is het een dwarse onbalans, waarbij als het ware je knie van links naar rechts trilt? Of dat nu ook clutch judder is weet ik niet, maar het heeft hoogstwaarschijnlijk iets te maken met de veertjes in de koppelingsplaten. 

Sorry voor de late reactie maar ben even 3 weken in spanje geweest en heerlijk weer gehad ben met de kiaheen en terug  naar moraira gereden en behoudens de vibratie bij optrekken in z'n 2 geen enkel probleem gehad mijna 4500 km gereden

Die veertjes in de koppelingsplaat waar jij het over heb kan dat kwaad en is het de moeite waard om de koppeling te vervangen of zeg je daar kan hij oud mee worden ,.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar kan hij prima oud mee worden, die veertjes ookwel tangetiaal veren zijn enkel om de schokken op te vangen tijdens het opkomen van de koppeling. 

Persoonlijk zou ik het hem niet waard vinden als je hiervoor de complete koppeling voor vervangt als je het alleen in de tweede versnelling lichtjes merkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hi Koen

Ik ga het nu ook voelen in andere versnellingen bijvoorbeeld als ik de velsertunnel uitrij kan alleen de koppelingsplaat vervangen worden of moet dan ook de drukgroep en drukklager vervangen worden 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je het vervangt dan alles gelijk vervangen het ligt dan toch al open en voor kom je problemen in de toekomst

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

nog even een vraag 

Is het zinvol om een plaat met zwaardere veren te plaatsen en zoja, zijn er koppelingsplaten in de handel met zwaardere tangetiaal of torsieveren en  zo ja van welk merk en wie levert die.

Alvast dank voor een reactie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit heeft geen zin of nut gewoon de standaard set voor jou type auto aanschaffen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank je wel C.J.A. en is er nog een bepaalt merk waar jij de voorkeur aan zou geven?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hallo Hunter,
Google eens op "koppelingsplaat kia sportage".
Kom je merken tegen als SACHS, KAVA, LUK, KAWE, Valeo, Blue Print, etc, etc ...
Prijzen variëren van € 98,00 tot € 622,00 excl. verzendkosten.
Ik hoop dat je niet gaat vragen welke de beste is, want ik heb ze nog niet allemaal geprobeerd. :mrgreen:
Wanneer je het vervangen laat uitvoeren (dus het niet zelf doet) zou ik het met je dealer of vakgarage overleggen.
Trouwens, torsieveren worden gebruikt bij de wielophanging en hebben niets met koppelingsplaten van doen.

Hij bedoeld de veren in de koppelings plaat er zijn DIV merken die daar verzwaarde in hebben

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar geen torsieveren.

Nee maar vangen wel de torsie op van draai moment

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
1 1