Ga naar inhoud

trilling in 2e versnelling sportage 2


hunter

Aanbevolen Berichten

Is het een dwarse onbalans, waarbij als het ware je knie van links naar rechts trilt? Of dat nu ook clutch judder is weet ik niet, maar het heeft hoogstwaarschijnlijk iets te maken met de veertjes in de koppelingsplaten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
Op 9-1-2018 om 19:35 zei Brat Pit:

Is het een dwarse onbalans, waarbij als het ware je knie van links naar rechts trilt? Of dat nu ook clutch judder is weet ik niet, maar het heeft hoogstwaarschijnlijk iets te maken met de veertjes in de koppelingsplaten. 

Sorry voor de late reactie maar ben even 3 weken in spanje geweest en heerlijk weer gehad ben met de kiaheen en terug  naar moraira gereden en behoudens de vibratie bij optrekken in z'n 2 geen enkel probleem gehad mijna 4500 km gereden

Die veertjes in de koppelingsplaat waar jij het over heb kan dat kwaad en is het de moeite waard om de koppeling te vervangen of zeg je daar kan hij oud mee worden ,.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Daar kan hij prima oud mee worden, die veertjes ookwel tangetiaal veren zijn enkel om de schokken op te vangen tijdens het opkomen van de koppeling. 

Persoonlijk zou ik het hem niet waard vinden als je hiervoor de complete koppeling voor vervangt als je het alleen in de tweede versnelling lichtjes merkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

nog even een vraag 

Is het zinvol om een plaat met zwaardere veren te plaatsen en zoja, zijn er koppelingsplaten in de handel met zwaardere tangetiaal of torsieveren en  zo ja van welk merk en wie levert die.

 

Alvast dank voor een reactie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Hunter,
Google eens op "koppelingsplaat kia sportage".
Kom je merken tegen als SACHS, KAVA, LUK, KAWE, Valeo, Blue Print, etc, etc ...
Prijzen variëren van € 98,00 tot € 622,00 excl. verzendkosten.
Ik hoop dat je niet gaat vragen welke de beste is, want ik heb ze nog niet allemaal geprobeerd. :mrgreen:
Wanneer je het vervangen laat uitvoeren (dus het niet zelf doet) zou ik het met je dealer of vakgarage overleggen.
Trouwens, torsieveren worden gebruikt bij de wielophanging en hebben niets met koppelingsplaten van doen.

Hij bedoeld de veren in de koppelings plaat er zijn DIV merken die daar verzwaarde in hebben


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...

Hallo alle meedenkende leden

Het probleem van de trilling wordt erger ook na wisselen koppelingsplaat, drukgroep en druklager ( wat het probleem niet opgelost heeft) en als ik nu de oprit van een snelweg neem lange bocht wordt het erg duidelijk voelbaar ook bij het nemen van bijv. een viaducthelling met zo'n 90 kmh is het zeer duidelijk vioelbaar mijn garage adviseert nu om alle aandrifassen te vervangen is natuurlijk kostbaar en voor een aow er is dit niet leuk

 

Is er misschien iemand die oorzaak/oplossing weet

Alvast erg bedankt vr gr René

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is je draagarm rubber niet gescheurd links of rechts krijg je ook dit effect van trillen even met koevoetje kijk of je hem op kan lichten is dit het geval dan draag arm rubber vervangen deze zitten geperst kosten 18 euro maar je moet dan wel een pers hebben of ergens gebruik van kunnen maken zo niet dan moet je een completen draag arm vervangen maar die kost het 189 euro


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit lijkt op het zelfde probleem als dat ik in m'n rio had. Dit bleek een krom getrokken koppeling plaat te zijn. Helaas kwam het na zo'n 50.000 kilometer weer terug. Er lijkt een onbalans in de aandrijving te zitten. 

 

Bij mij is de koppeling plaat onder garantie vervangen de eerste keer. 

 

Oh maar zie nu dat deze bij jou al vervangen is. Dus waarschijnlijk een ander probleem bij jou. Had ook tussen bepaalde toeren dat de auto trilde. 

aangepast door Freaky
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 maanden later...

Wij hebben met onze Sportage uit 2008 hetzelfde probleem.
Tijdens acceleratie zijn in alle versnellingen trillingen voelbaar. Bij constante snelheid en afremmen op de motor niet.
Ik heb al gekeken naar speling op de wielophanging maar niets gevonden.
Kan het uit de motor komen, bv door een vervuilde egr klep?
Van vermogens verlies is trouwens geen sprake.

Verstuurd vanaf mijn GM 6 d met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mij is het een zijdelingse trilling en ik heb dat alleen bij het accelereren tussen de 2200 en 3500 toeren maar het lijkt nu het kouder is wel een stuk minder te zijn dus rijd er maar gewoon mee door tot het erg wordt de garage komt met vage verhalen  zoals nogmaals koppeling vervangen € 650,- aandrijfassen vervangen 450,- en ga zo maar door dus gewoon wachten is voor mij de boodschap

Heb zelf nog nooit gehoord dat de EGR klep dit zou kunnen veroorzaken dan moet de motor wel erg rot gaan lopen zou wel als ik jou was de ophangingen en aandrijfassen kruiskoppelingen etc laten controleren ook van het subframe

Zou het wel fijn vinden als we elkaar op de hoogte houden zeker als een van ons tweeën het probleem ook daadwerkelijk gevonden heeft

Gr René

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
Hoi frank Jammer dat je mijn laatste vraag niet
hebt beantwoord zou fijn zijn als je dit alsnog kan doen
 
Groetjes rené
Sorry.
Ik weet niet wat ermee was. Ik weer alleen dat er een nieuwe linker steekas in is gegaan. Koste 200 euro, auto reed hierna weer zonder trillingen.


Verstuurd vanaf mijn GM 6 d met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 jaar later...

Hi everybody,

 

Na enorm veel pogingen om de trilling in de voortrein te lokaliseren ben ik via via terechtgekomen bij HR garage in de zilk GEWELDIGE mensen die het probleem eindelijk hebben gevonden na het monteren van nieuwe koppelingsgroep nieuwe remschijven en ga zo maar door 

Het probleem was de binnenste homokinetische koppeling  aan de bakzijde rechts voor reparatie 470,- euro maar stuurt weer als een zonnetje trillingvrij

Dit bedrijf kan ik echt aanbevelen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...