Jelledk Geplaatst 12 Januari, 2018 Geplaatst 12 Januari, 2018 Beste mede Kia (Rio) rijders, Sinds deze week de trotse eingenaar van de Kia Rio 1.4 cvvt uit het jaar 2014. Nu geeft hij een waarschuwing lampje voor Low Tire Pressure, dit heeft te maken met zachte en of lekker banden zag ik in mijn autoboekje. Ik heb alle banden netjes opgepompt zoals in het boekje staat vermeld maar het lampje blijft continu branden, hoe krijg ik dit lampje uit? Groet Quote
ehombie Geplaatst 15 Januari, 2018 Geplaatst 15 Januari, 2018 ik heb zelf een kia uit 2012. zonder tyre pressure systeem. Maar hier staat volgens mij hoe je het moet resetten: Quote
Jelledk Geplaatst 15 Januari, 2018 Topic Starter Geplaatst 15 Januari, 2018 Jaa klopt, dat filmpje had ik ook voorbij zien komen. Ik heb dat knopje er dus niet in zitten! Quote
ehombie Geplaatst 15 Januari, 2018 Geplaatst 15 Januari, 2018 Bel anders even met een kia dealer of ga er even buurten. Als niemand snel genoeg reageerd...die weten het besten. Misschien handig om te vragen welk systeem het is. Met abs sensoren of met ventielen. Dan kun je daar evt rekening meehouden met nieuwe banden monteren of zomer/winterielen wissel Quote
xtra40 Geplaatst 15 Januari, 2018 Geplaatst 15 Januari, 2018 volgens het boekje zou het na een kort ritje uit moeten gaan na het oppompen van de banden heb ook al eens meegemaakt dat iemand de banden op 2.4 bar moest zetten voor het na een kort ritje pas uitging en anders even het systeem uit laten lezen Quote
GekkeGerrit Geplaatst 26 Januari, 2018 Geplaatst 26 Januari, 2018 Ben je er al uit? Is eenvoudig. Banden op de voorgeschreven spanning zetten (liefst nog 0,1 of 0,2 bar méér), dan gaan rijden met een snelheid van ongeveer 20km/h. DIt ff volhouden en dan moet het lampje uitgaan. Beschrijving in het filmpje is van het nieuwste type, dit is niet van toepassing op een Rio uit 2014. Quote
Ad1949 Geplaatst 26 November, 2022 Geplaatst 26 November, 2022 Hallo bij mij hetzelfde probleem met het bandenspanningslampje bij mijn kia rio uit 2015, ook geen resetknop bij garage geweest, banden op spanning gebracht en sensoren ook laten controleren, die zijn ook goed maar toch blijft het lampje branden ook groot op het dashboard Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.