Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, net nieuw op dit forum en ik heb een vraag over onze Kia Picanto uit 2005 met automaat. We hebben de auto sinds december 2017 en hij heeft slechts 88.000 km gereden. Erg fijn en goedkoop autootje :)

Maar nu: Gisteren reed mijn vriendin er mee en plots kwam er gerammel rechts voor, de verwarming stopte (met warmte, niet met blazen), motor lampje met uitroepteken ging branden. Ze is nog wel naar huis gereden.  Nu keek ik net onder de motorkap en het lijkt alsof er een riem mist? 

Ik denk dat omdat de vorige eigenaar nog vertelde dat de multiriem vervangen/aangespannen moest worden en ik heb zo'n vermoeden dat die nu ontbreekt? 

idadsz.jpg

24oy55g.jpg

Wat kunnen we het beste doen? Naar de garage laten slepen door de anwb? 

Mocht het nog niet duidelijk zijn, ik ben een leek :). 

Geplaatst

riem is duidenlijk weg 

alleen de snaar van de stuurbekrachtiging zit er nog om heen

het beste is om er niet meer mee te rijden omdat de waterpomp ook niet meer word aangedreven en de motor stuk kan gaan door dat deze te heet kan worden

het beste is op de plek een nieuwe snaar te laten plaatsen 

dit is geen ingewikkelde klus en laten afslepen word al een dure aangelegenheid 

mischien heb je een handige kennis en anders vragen wat de garage er voor rekent om dat voor de deur te doen 

• Thanks 1
Geplaatst

Bedankt voor je antwoord! 

En hoe heet de snaar die weg is? V-snaar? Multie riem? 

Heb volgens mij geen handige kennis die dit kan. Klein stukje rijden ook niet aan te raden? km of 5? Of zijn er handige Harry's op dit forum? :)

En als ze toch met deze riem bezig zijn, kunnen ze ook meteen de distributie riem doen. 

Geplaatst

klopt je bent een multiriem kwijt 

beste is om tijde multiriemen te vervangen als je toch bezig bent hoef je je daar geen zorgen meer om te maken de aan komende tijd 

ik zou er niet meer mee rijden is het allerbeste 

distributie riem vervangen is iets lastiger dan een mutyriem als de handige harries dit kunnen altijd goed :dup:

let wel op dat alles weer op tijd staat als je de distributie riem vervangt geeft zo veel schade als dit niet juist word gedaan en schade betekend altijd een dure rekening 

of er iemand bij jou in de buurt woont die hier ook lid van het forum is weten we niet daarvoor moet je even je avatar gegevens aanvullen zo dat wij allen kunnen zien waar jij woont enz

• Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...