Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, net nieuw op dit forum en ik heb een vraag over onze Kia Picanto uit 2005 met automaat. We hebben de auto sinds december 2017 en hij heeft slechts 88.000 km gereden. Erg fijn en goedkoop autootje :)

Maar nu: Gisteren reed mijn vriendin er mee en plots kwam er gerammel rechts voor, de verwarming stopte (met warmte, niet met blazen), motor lampje met uitroepteken ging branden. Ze is nog wel naar huis gereden.  Nu keek ik net onder de motorkap en het lijkt alsof er een riem mist? 

Ik denk dat omdat de vorige eigenaar nog vertelde dat de multiriem vervangen/aangespannen moest worden en ik heb zo'n vermoeden dat die nu ontbreekt? 

idadsz.jpg

24oy55g.jpg

Wat kunnen we het beste doen? Naar de garage laten slepen door de anwb? 

Mocht het nog niet duidelijk zijn, ik ben een leek :). 

Geplaatst

riem is duidenlijk weg 

alleen de snaar van de stuurbekrachtiging zit er nog om heen

het beste is om er niet meer mee te rijden omdat de waterpomp ook niet meer word aangedreven en de motor stuk kan gaan door dat deze te heet kan worden

het beste is op de plek een nieuwe snaar te laten plaatsen 

dit is geen ingewikkelde klus en laten afslepen word al een dure aangelegenheid 

mischien heb je een handige kennis en anders vragen wat de garage er voor rekent om dat voor de deur te doen 

• Thanks 1
Geplaatst

Bedankt voor je antwoord! 

En hoe heet de snaar die weg is? V-snaar? Multie riem? 

Heb volgens mij geen handige kennis die dit kan. Klein stukje rijden ook niet aan te raden? km of 5? Of zijn er handige Harry's op dit forum? :)

En als ze toch met deze riem bezig zijn, kunnen ze ook meteen de distributie riem doen. 

Geplaatst

klopt je bent een multiriem kwijt 

beste is om tijde multiriemen te vervangen als je toch bezig bent hoef je je daar geen zorgen meer om te maken de aan komende tijd 

ik zou er niet meer mee rijden is het allerbeste