Joepie Geplaatst 8 Februari, 2018 Geplaatst 8 Februari, 2018 Hallo, Zoals indertijd eens aangegeven, heb ik 3 dagen geleden mijn nieuwe Kia Niro Dynamic Line Travel Connect afgehaald. Wel een hele mond vol. Auto is wel naar tevredenheid tot zover. De afleveringsprocedure had beter gekund, maar dat ligt aan de dealer. Ik ben erachter gekomen, dat de navigatie geen filevorming / alternatieve routes aangeeft. Ook reageert hij niet als je boven de (wel ) aangegeven snelheid komt, dus als je te hard rijdt. Er is verder weinig in te stellen, zoals b.v. spraak /tankstations enz. enz. Weet iemand hier iets van / ervaring hoe hete wel kan enz. ??? Ik heb wel gezien dat je een telefoon / enz. erop "aan kunt sluiten" . Maar daar ben ik verder een leek in. Het zou jammer zijn, als ik er niet meer mee kan. Ik heb voorheen 3 auto's gehad met navigatie, waarbij al die diverse zaken wel werkten en ingesteld konden worden. Ik zie graag reacties / oplossingen tegemoet. m.vr.gr. Joep Quote
Brat Pit Geplaatst 8 Februari, 2018 Geplaatst 8 Februari, 2018 Tsja, misschien had je dan toch een andere auto moeten nemen, of een andere uitrusting, want hier zit dat niet op. Tenzij je natuurlijk je telefoon aansluit en internet aanzet, dan komt de file info direct binnen. Je moet dus voor de interne navigatie je hotspot op de telefoon aanzetten, vervolgens op de systeem instellingen van je auto koppelen aan de wifi van je hotspot. Voila! Daarnaast heb je nog: - Andoid Auto, daar weet ik niks van behalve dat het in NL nog niet officieel is, maar werkt prima via aan klein omweggetje. - Apple carplay, koppel via usb (voor je pook) je iPhone en bepaalde apps zoals kaarten werken direct, ook via spraakbediening. De kaarten zijn nieuwer dan die van KIA maar niet zo goed als die van Android. Duik er even in, het is echt de moeite waard. Quote
Specialmade Geplaatst 8 Februari, 2018 Geplaatst 8 Februari, 2018 3 uur geleden zei Joepie: Hallo, Zoals indertijd eens aangegeven, heb ik 3 dagen geleden mijn nieuwe Kia Niro Dynamic Line Travel Connect afgehaald. Wel een hele mond vol. Auto is wel naar tevredenheid tot zover. De afleveringsprocedure had beter gekund, maar dat ligt aan de dealer. Ik ben erachter gekomen, dat de navigatie geen filevorming / alternatieve routes aangeeft. Ook reageert hij niet als je boven de (wel ) aangegeven snelheid komt, dus als je te hard rijdt. Er is verder weinig in te stellen, zoals b.v. spraak /tankstations enz. enz. Weet iemand hier iets van / ervaring hoe hete wel kan enz. ??? Ik heb wel gezien dat je een telefoon / enz. erop "aan kunt sluiten" . Maar daar ben ik verder een leek in. Het zou jammer zijn, als ik er niet meer mee kan. Ik heb voorheen 3 auto's gehad met navigatie, waarbij al die diverse zaken wel werkten en ingesteld konden worden. Ik zie graag reacties / oplossingen tegemoet. m.vr.gr. Joep Middels de radio instelling kun je TMC aanzetten. Deze optie geeft bij een aantal daarvoor geschikte radiostations ook filemeldimgem door en mogelijk ook een alternatieve route. Deze info is echter niet zo snel en uitgebreid als bij gebruik van een hotspot. Bij de navigatie optie kun je bij POI een aantal mogelijkheden aanvinken b.v. tankstations, parkeerplaatsen etc. Voor het gebruik van de telefoon (internet) kun je in de handleiding van de auto alle info bekijken. Quote
Robert de Geplaatst 16 Februari, 2018 Geplaatst 16 Februari, 2018 Ik heb o.a. voor de auto een 4G mifi router aangeschaft en daar het goedkoopste internet abonnement op gezet. Werkt perfect en krijg in real time de files, flitspalen, ingestelde POI's, weerbericht en voorgestelde omleidingen. Bovendien, altijd mijn eigen internet verbinding bij mij. Opladen via contactje in middenconsole. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.